Trendy ve vzdělávání, 2013 (roč. 6), číslo 1
TVV 2013, 6(1):458-469
NÁZORY STUDENTŮ PEDAGOGICKÉ FAKULTY NA ÚROVEŇ JEJICH PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVY
- 1 Katedra antropologie a zdravovědy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR,
- 2 Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc,
Příspěvek popisuje výsledky výzkumu, ve kterém byly pomocí dotazníku zjišťovány hodnotící názory studentů na jejich pregraduální učitelskou přípravu. Bylo zjištěno, že studenti jsou se svou pregraduální učitelskou přípravou ve většině případů spokojeni. Přesto se velmi často objevoval požadavek na rozšíření pedagogických praxí a řešení modelových situací ve výuce. Zajímavým zjištěním výzkumu byl fakt, že na splnění očekávání studenta spojeného se studiem na PdF se významně podílelo zaměření studenta (přírodovědné, společenskovědní, speciálně-pedagogické) a typ absolvované střední školy. Naopak pohlaví studentů na splnění očekávání spojeného se studiem na PdF vliv nemělo.
Klíčová slova: student, pedagogická fakulta, pregraduální příprava, dotazník
Zveřejněno: 1. červenec 2013 Zobrazit citaci
Reference
- GAVORA, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. ISBN 80-85931-76-6.
- GAVORA, P. (2009). Ako vnímajú študenti učiteľstva svoju profesijnú zdatnosť. Komenský: časopis pro učitele základní školy. roč. 134, č. 4, s. 10-13. ISSN 0323-0449.
- JANÍK, T. (2005). Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. Brno: Paido. ISBN 80-7315-080-8.
- LUKÁŠOVÁ-KANTORKOVÁ, H. (2003). Učitelská profese v primárním vzdělávání a pedagogická příprava učitelů (teorie, výzkum, praxe). Ostrava: OU. ISBN 80-7042272-6.
- LUKÁŠOVÁ, H. (2009). Teorie učitelské profese. In PRŮCHA, J. (ed.) Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál. s. 770-776. ISBN 978-80-7367-546-2.
- SPILKOVÁ, V. a kol. (2004). Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-081-6.
- VAŠUTOVÁ, J. (2004). Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-082-4.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.