Trends in education, 2009 (vol. 2), issue 1

TVV 2009, 2(1):375-377

COMPETENCES OF TEACHERS IN TEACHING, SUPPORTED BY INTERACTIVE WHITEBOARDS TOUCH

SZOTKOWSKI René
Ústav pedagogiky a sociálních studií, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc, ČR

The article deals with basic skills of teacher in teaching supported by interactive whiteboards touch. The main teacher's hardware and software competences form interconnected structure whose separate parts affect the final shape of teaching supported by interactive whiteboards touch.

Keywords: teacher, education, competences, touch interactive board, hardware, software.

Published: July 1, 2009  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
SZOTKOWSKI, R. (2009). COMPETENCES OF TEACHERS IN TEACHING, SUPPORTED BY INTERACTIVE WHITEBOARDS TOUCH. Trends in education2(1), 375-377
Download citation

References

  1. PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 4. vyd. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8.
  2. KALHOUS, Z., OBST O. Školní didaktika. 1. vyd. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178253-X.
  3. MALACH, J. Obecná didaktika pro učitelství odborných předmětů. 1. vyd. Ostrava : OU, 2002. ISBN 80-7042-235-1.
  4. MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. 1. vyd. Brno : MU, 1994. ISBN 80-210-0210-7.
  5. ČERNOCHOVÁ, M. Příprava budoucích eUčitelů na eInstruction. 1. vyd. Praha : AISIS, 2003. ISBN 80-239-0938-X.
  6. ROJÁK, A. Kreativita ve využití technických výukových prostředků. 1. vyd. Ostrava : VŠB - TUO, 2005. ISBN 80-248-0792-0.
  7. DOSTÁL, J. Interaktivní tabule - významný přínos pro vzdělávání. In. Česká škola (online). Brno : Computer Press. 2009. ISSN 1213-6018.
  8. ČERNOCHOVÁ, M., KOMRSKA, T., NOVÁK, J. Využití počítače při vyučování. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-272-6.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.