Trends in education, 2009 (vol. 2), issue 1

TVV 2009, 2(1):465-467

INTERACTIVE WHITEBOARD IN EDUCATION

KLEMENT Milan1, LAVRINČÍK Jan2
1 UP, Žižkovo nám. č. 5, 771 40, Olomouc, ČR
2 Žižkovo nám. č. 5, 771 40, Olomouc, ČR nobilis.felis@seznam.cz

The article deals with the problems of interactive education in the lower secondary education. Question of the equipment classroom and installation specialize software are introduced. It present about creation of interactive education lesson for practical education. At the end it discussed about web-based portal.

Keywords: interactive whiteboard, interactive education, portal for interactive education.

Published: July 1, 2009  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Milan, K., & LAVRINČÍK, J. (2009). INTERACTIVE WHITEBOARD IN EDUCATION. Trends in education2(1), 465-467
Download citation

References

  1. DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti (Learning aids and clearness in perception). 1. vyd. Olomouc : Votobia, 2008. 40 s. ISBN 978-80-7220-310-9. Dostupné na http://sites.google.com/site/dos003.
  2. DOSTÁL, J. Educational software and computer games - tools of modern education. Journal of Technology and Information Education. 2009, Olomouc - EU, Palacky University, Volume 1, Issue 1, p. 24 - 28. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line). Dostupné na http://www.jtie.upol.cz. Go to original source...
  3. DOSTÁL, J. Česká škola: Jiří Dostál: Interaktivní tabule - významný přínos pro vzdělávání. [on-line]. Praha : Česká škola, 2009 [cit. 2009-05-05]. Dostupný z www : <http://www.ceskaskola.cz/2009/04/jiri-dostal-interaktivni-tabule.html>.
  4. LAVRINČÍK, J., KLEMENT, M. Potenciální možnosti využití programovacího jazyka Visual Basic 6 v hodinách českého jazyka a literatury. In Tradiční a netradiční metody a formy práce v hodinách českého jazyka a literatury. v tisku.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.