Trends in education, 2009 (vol. 2), issue 1
TVV 2009, 2(1):504-509
USING THE INTEGRATING CONCEPT OF AUTOMOBILE IN TEACHING THE GENERAL TECHNICAL SUBJECT AT PRIMARY SCHOOL
- Katedra technické a informační výchovy, Katedra technické a informační výchovy,, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR 585 231 400, PepikMinarcik@seznam.cz
The article deals with some possible use of the LEGO construction set in teaching the general technical subject at primary school during teaching aimed at teaching the integrating topic of automobile. In the connection are among others suggested methods appropriate for realization the named teaching.
Keywords: automobile, construction kit, LEGO Education, project teaching.
Published: July 1, 2009 Show citation
References
- HAVELKA, M., SERAFÍN, Č. Konstrukční a elektrotechnické stavebnice ve výuce obecně technického předmětu. 1. vyd. Olomouc : UP v Olomouci, 2003. ISBN 80-244-0647-0.
- ČERNOCHOVÁ, M., FIALOVÁ, I. Po škole 2005. 1. vyd. Praha: Vydavatelství ČVUT Praha, 2005. 321 s. ISBN 80-239-4633-1.
- MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. 1. vyd. Brno : Paido, 2003. 219 s. ISBN 80-7315-039-5.
- Firemní materiály EDUXE. [cit. 27. 4. 2009] Dostupné z URL: <http://www.eduxe.cz>.
- KOROPÁČ, J., KUBÍČEK, Z., CHRÁSKA, M. a HAVELKA, M. Didaktika technických předmětů. Vybrané kapitoly. 1. vyd. Olomouc : UP v Olomouci, 2004. 170 s. ISBN 80-244-0848-1.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.