Trends in education, 2009 (vol. 2), issue 1
TVV 2009, 2(1):522-527
A SPECIAL FORM OF PROJECT TEACHING
- Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta 771 40 Olomouc Česká republika
The aim of this paper is to familiarize the readers with the issue of using imaginary and real firm in project teaching at secondary as well as basic schools. The paper also contains an account of the project teaching with regional features at basic schools which is being prepared now.
Keywords: Imaginary firm, real firm, project teaching, student company.
Published: July 1, 2009 Show citation
References
- SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. 2. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80247-1821-7.
- SOLFRONK, J. Organizační formy vyučování. 1. vyd. Praha : SPN, 1991. ISBN 80-7066-334-0.
- Národní ústav odborného vzdělávání [online]. [cit. 2009-04-19]. Dostupné na WWW <http://www.nuov.cz/centrum-fiktivnich-firem>.
- Junior Achievement; studentská společnost [online]. [cit. 2009-04-22]. Dostupné na WWW <http://www.jacr.cz/programy/stredni-a-vyssi-odborneskoly/studentska-spolecnost/>.
- KROPÁČ, J., KUBÍČEK, Z., CHRÁSKA, M., HAVELKA, M. Didaktika technických předmětů: vybrané kapitoly. 1. vyd. Olomouc : VUP, 2004. ISBN 80-244-0848-1.
- KALHOUS, Z., OBST, O. Didaktika sekundární školy. 1. vyd. Olomouc : VUP, 2003. ISBN 80-244-0599-7.
- NEUMANN, K. Uplatnění vertikální a horizontální integrace při přípravě podkladových materiálů pro ŠVP formou "pojmové mapy" ve zvolené vzdělávací oblasti. In Trendy ve vzdělávání 2008 : Informační technologie a technické vzdělávání. 1. vyd. Olomouc : Votobia, 2008. ISBN 978-80-7220311-6.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.