Trends in education, 2009 (vol. 2), issue 1
TVV 2009, 2(1):569-572
METHODOLOGICAL ASPECTS OF CONNECTION OF MIND MAPS WITH INTERACTIVE WHITEBOARD IN EDUCATIONAL PROCESS
- Katedra českého jazyka a literatury, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc, ČR
The article deals with possible connections of mind maps, mind mapping software and interactive whiteboard within educational process. The article offers evaluation of the main methodological aspects when creating interactive mind map and presents recommendations according to phases of interactive mind map production.
Keywords: interactive whiteboard, mind map, information and communication technology, interactive mind map, web 2.0, creative thinking, creativity, motivation, didactic method.
Published: July 1, 2009 Show citation
References
- BUZAN, T. The Mind Map Book : Upgrade. 2nd enl. edition. [s.l.] : Pearson Education, 2006. 328 s. Illustrated. ISBN 978-1-4066-1279-0.
- BUZAN, T, MILLER, Ch. Success at Work. Resource Magazine [online]. 2004 [cit. 2008-11-14]. Dostupný z URL: <http://resourcemagazine.co.uk/acatalog/Ed2_BuzanCM_pg3-7.pdf>.
- MILLER, Ch. Creativity - Lost Cause or Learned Art? : Strands of Thought on Educating the Mind. Resource Magazine [online]. 2006 [cit. 2008-10-06]. Dostupný z WWW: <http://www.buzanworld.com/media/creativity_article.pdf>.
- Například: Radiožurnál : Český rozhlas 1 [online]. 2009 [cit. 2009-03-30]. Dostupný z WWW: <http://www.rozhlas.cz/radiozurnal/audio>.
- Česká televize : i-vysílání beta [online]. 2009 [cit. 2009-03-30]. Dostupný z WWW: <http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/>.
- Z dalších aktuálních podcastů lze využít webový archiv časopisu Respekt (ukázka): Respekt.cz [online]. 2009 [cit. 2009-03-30]. Dostupný z URL: <http://podcast.respekt.cz/Cesky-udel-udavacu2800.html>.
- SLÁMA, J. Role výukových objektů pro interaktivní tabuli ve výuce českého jazyka a literatury. In Počítač ve škole 2008. [s.l.] : [s.n.], 2008. Přednášky, Jazyk a jazyková komunikace. s. 18. ISBN 978-80-254-1265-7.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.