Trends in education, 2009 (vol. 2), issue 1

TVV 2009, 2(1):586-589

FUNCTIONS PREFERENCES OF HANDBOOKS' TECHNOLOGY & INFORMATICS EDUCATION OF ELEMENTARY SCHOOL TEACHERS

WALAT Wojciech
16A, 35-310 Rzeszów, tel. (017) 872-11-90

In article was by Q typology - checked what was the preferences of teachers of elementary schools they are in range of detailed functions of textbooks to teaching of technology & informatics - is different from his theoretical model somewhat. Teachers prefer training (practical) function clearly, and further self-teaching and motivational functions. They show less paradoxically on informative and educational function. Distinguished features of studied teachers' group on preferences of textbook features it had not influence such as: the age, size the locality in which is the school, nor the kind of finished studies. It miscarried also to show the groups of features of textbooks preferred by teachers particularly.

Keywords: handbooks, function of handbooks, verification of handbooks.

Published: July 1, 2009  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
WALAT, W. (2009). FUNCTIONS PREFERENCES OF HANDBOOKS' TECHNOLOGY & INFORMATICS EDUCATION OF ELEMENTARY SCHOOL TEACHERS. Trends in education2(1), 586-589
Download citation

References

  1. SKRZYPCZAK, J. Podręcznik szkolny. Wymagania, ocena, rozbudowa, metodyka stosowania. Poznań : eMPi2, 2003. ISBN 83-88933-84-1.
  2. PRŮCHA, J. Učebnice: teorie a analýzy edukačního média. Příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. Brno : Paido, 1998. ISBN 8085931-49-4.
  3. WALAT, W., Modelowanie podręczników techniki-informatyki. Wydanie II,, Rzeszów : Wyd. UR, 2006, ISBN 83-7338-004-3.
  4. CHRÁSKA, M. Metody sběru a statistického vyhodnocování dat v evaluačních pedagogických výzkumech. Olomouc : Pedagogická fakulta UP, 2003.
  5. CHRÁSKA, M., POLÁCHOVÁ, A. Preference jednotlivých témat a tematických oblastí v předmětu Praktické činnosti u učitelů a jejich žáků - výsledky výzkumu. In TECHNIKA-INFORMATYKA-EDUKACJA. Teoretyczne i praktyczne problemy edukacji technicznej. Rzeszów : FOSZE, 2005. s. 84-88. ISBN 83-88845-56-X.
  6. CHRÁSKA, M., POLÁCHOVÁ, A. Shluková analýza preferencí jednotlivých témat v předmětu Praktické činnosti u učitelů. In Trendy technického vzdělávání 2005. Olomouc : Votobia Praha, 2005, s. 80-84. ISBN 80-7220-227-8.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.