Trends in education, 2010 (vol. 3), issue 1
TVV 2010, 3(1):229-231
THE MODERNIZATION OF TEACHING IN UNDERGRADUATE TEACHER TRAINING FOR PRIMARY SCHOOL
The contribution informs about activities, which already support improving of teachers´ academic preparation at Pedagogical faculty of Palacký University in Olomouc. Further it attention to new study material production of multimedia character, which like other modern schooling resource contribute markedly to deepen and improving of future teachers´ professional preparation in the kindergarten and in the primary school in environmental education domain.
Keywords: a new didactics´ instrument, complex teaching methods, the project teaching.
Published: July 1, 2010 Show citation
References
- MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. 219. s. ISBN 80-7315-039-5.
- RAŠKOVÁ, M. Nebojme se projektové metody. Informatorium 3-8. Časopis pro výchovu a vzdělávání dětí od 3 do 8 let v MŠ a ŠD. Praha: Portál, 2006, XIII, č. 4, s. 6 - 8. ISSN 1210-7506.
- RAŠKOVÁ, M. Projekt jako moderně didaktická metoda. Sborník příspěvků z mezinárodní vědecko-odborné konference "XX. DIDMATTECH 2007". Elektronická verze monografie. Olomouc: Votobia, 2007. ISBN 80-7220-296-0. (recenzováno)
- RAŠKOVÁ, M. Studijní materiál multimediálního charakteru k sexuální výchově pro studenty a učitele mateřské a primární školy. Monografie z mezinárodní konference Trendy ve vzdělávání 2009. Elektronická verze monografie. Olomouc: Votobia, 2009. ISBN 978-80-7220-316-1.
- RAŠKOVÁ, M. Uplatňování výchovných integračních aktivit prostřednictvím projektové metody při pedagogické činnosti v mateřské škole. Sborník příspěvků z 2. odborného semináře "Evaluace a inovativní aplikace bakalářského studijního oboru Učitelství pro mateřské školy". 1. vyd. Olomouc: Votobia, 2007, s. 81 - 87. ISBN 80-7220-297-6. (recenzováno)
- RAŠKOVÁ, M. Využití multimediálního prostředku jako motivace pro realizaci sexuální výchovy v MŠ a ZŠ. 17. Celostátní kongres k sexuální výchově v České republice. Sborník referátů. 1. vyd. Brno: Tribun EU, 2009, s. 112 - 114. ISBN 978-80-7399-835-6.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.