Trends in education, 2010 (vol. 3), issue 1
TVV 2010, 3(1):342-344
THE DEVELOPMENT OF ICT COMPETENCIES OF PEDAGOGICAL WORKERS
- KTEIV, PdF UP, Žižkovo náměstí 5, 771 40 Olomouc, Česká republika
This paper presents the partial results of the project CZ.1.07/1.3.13/01.0044 "The development of ICT competencies of pedagogical workers from Olomouc region with use of e-Learning". This project is co-financed by the European social fund EU and the state budget of the Czech Republic.
Keywords: education, technology education, innovation.
Published: July 1, 2010 Show citation
References
- DOSTÁL, J. Multimediální, hypertextové a hypermediální učební pomůcky - trend soudobého vzdělávání. Časopis pro technickou a informační výchovu. 2009, Olomouc, Vydala Univerzita Palackého, Ročník 1, Číslo 2, s. 18 - 23. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line). Dostupné na http://www.jtie.upol.cz.
Go to original source...
- DOSTÁL, J. Informační a počítačová gramotnost - klíčové pojmy informační výchovy. In Infotech 2007 - moderní informační a komunikační technologie ve vzdělávání. Olomouc: Votobia, 2007. s. 60 - 65. ISBN 978-80-7220-301-7. Dostupné na http://infotech.upol.cz.
- ICT@Europe.edu : Information and Communication Technology in European Education Systems. Brussels: EURYDICE, 2001. 84 s. ISBN 2-87116-324-3.
- Key Data on Information and Communication Technology in Schools in Europe. Brussels : EURYDICE, 2004. 84 s. ISBN 2-87116-370-7.
- Information Society and Education : Linking European Policies. Luxembourg : European Communities, 2006. 16 s. ISBN 92-79-0262-4. Dostupné na: http://ec.europa.eu/information_society/newsroom/cf/itemlongdetail.cfm?item_id=3293.
- DOSTÁL, J. Výukový software a didaktické hry - nástroje moderního vzdělávání. Časopis pro technickou a informační výchovu. 2009, Olomouc, Vydala Univerzita Palackého, Ročník 1, Číslo 1, s. 24 - 28. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line). Dostupné na http://www.jtie.upol.cz.
Go to original source...
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.