Trends in education, 2011 (vol. 4), issue 1

TVV 2011, 4(1):50-52

THE DEVELOPMENT OF THE SCIENTIFIC AND COMMON TERM

DVOŘÁK Ondřej
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo náměstí 5, 771 40, Olomouc, ČR

Terms are important means of communication among people and it is necessary to pay high attention to the creation of new terms. This report is focused on the development and creation of common and scientific terms with children.

Keywords: child, common term, scientific term.

Published: July 1, 2011  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
DVOŘÁK, O. (2011). THE DEVELOPMENT OF THE SCIENTIFIC AND COMMON TERM. Trends in education4(1), 50-52
Download citation

References

  1. POŠTOLKOVÁ, B., ROUDNÝ, M. a TEJNOR, A. O české terminologii. 1. vyd. Academia: Praha, 1983. 132 s. ISBN neuvedeno.
  2. STOFFA, J. Terminológia v technickej výchove. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2000. s. 161. ISBN 80-244-0139-8.
  3. ŠKODA, J. a DOULÍK, P. Dětská pojetí: teoretická východiska a metodologické aspekty. In Výzkum výuky: Tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody. 1. vyd. Brno: Paido, 2009. s. 117-143. ISBN 978-80-7315-180-5.
  4. THAGARD, P. Úvod do kognitivní vědy: mysl a myšlení. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-445-1.
  5. VYGOTSKIJ, L. S. Psychologie myšlení a řeči. Výbor z díla. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178943-7.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.