Trends in education, 2011 (vol. 4), issue 1

TVV 2011, 4(1):198-201

THE TECHNICAL TEACHING AIDS IN TECHNICAL EDUCATION

SERAFÍN Čestmír
Katedra technické a informační výchovy,, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc, ČR

This paper deals with issues of inclusion of technical training resources to education in the context of looking at them as tools of modern contemporary school education. We deal with methods or styles of work of teachers, school climate can embrace as an essential area for creative development of pupils and teachers, but without technical training means the system is complete and current real world nor possible.

Keywords: Technical training resources, education, evaluation, effectiveness.

Published: July 1, 2011  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
SERAFÍN, Č. (2011). THE TECHNICAL TEACHING AIDS IN TECHNICAL EDUCATION. Trends in education4(1), 198-201
Download citation

References

  1. RANSON, S. Inside the learning society. Continuum International Publishing Group, 1998, 294 p. ISBN 03-04701-82-3
  2. JARVIS, P. The theory & practice of teaching. Routledge, 2002, 214 p. ISBN 07-4943409-0
  3. GESCHWINDER, J., RŮŽIČKA, E., RŮŽIČKOVÁ, B. Technické prostředky ve výuce. Olomouc: UP, 1995, 57 s. ISBN 80-70675-84-5
  4. RAMBOUSEK, V., a kol. Technické výukové prostředky. Praha: SPN, 1989
  5. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2009, 395 s. ISBN 80-73676-47-8
  6. MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. 3. vyd. Brno: MU, 2003. 104 s. ISBN 80-210-3123-9
  7. DRAHOVZAL. J.; KILIÁN, O.; KOHOUTEK, R. Didaktika odborných předmětů. 1. vyd. Brno: Paido, 1997. ISBN 80-85931-35-4
  8. DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti. Olomouc: Votobia 2008, ISBN 97880-7409-003-5
  9. GÖTZ, K., HÄFNER, P. Didactic organization of teaching and learning processes: a textbook for schools and adult education. Peter Lang, 2004, 200 p. ISBN 08-20464-90-2
  10. PALÁN, Z. Lidské zdroje - Výkladový slovník. Academia, 2002, 280 s. ISBN 80-2000950-7
  11. KUMAR, L. K. Educational Technology. New Age International, 1997, 362 p. ISBN 8122408-33-8
  12. BANKS, F. Teaching technology. Routledge, 1993, 253 s. ISBN 04-15102-54-5
  13. KOVALCHICK, A. Education and Technology: A-I, L-Z. ABC-CLIO, 2004, 713 p. and 713 p. ISBN 15-76073-51-3
  14. HAVELKA, M. Chápání pojmu efektivnost v české a slovenské pedagogické literatuře. e-PEDAGOGIUM, I/2005 [cit. 2011-03-03]. Dostupné na: <http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/e-ped_1-2005.pdf>. ISSN 1213-7758
  15. NOVÁK, D. Elektrotechnické stavebnice v technické výchově. 1. vyd. Praha: UK, 1997. ISBN 80-86039-37-4
  16. KŘENEK, M. Elektrotechnické a elektronické stavebnice. Výroba škola. Roč. 33, 1988, č. 6, s. 239-241 Go to original source...
  17. KLEMENT, M. Kriteria hodnocení výukového software. In Sborník konference XVI. DIDMATTECH 2003. 1. vyd. Praha : VOTOBIA, 2003. ISBN 80-7220-150-6
  18. DOSTÁL, J. Zařazení elektrotechnických stavebnic do systému elektrostavebnic. e- PEDAGOGIUM, I/2004 [cit. 2011-03-03]. Dostupné z: <URL: http://epedagog.upol.cz/eped1.2004/index.htm>. ISSN 1213-7499

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.