Trends in education, 2013 (vol. 6), issue 1
TVV 2013, 6(1):246-249
CONNECTIVISM IN THE REFLECTION OF ICT COMPETENCIES OF TEACHER
- Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
The paper deals with current efforts of integrating the basic principles of connectivism theory to the models of ICT competencies of teacher. The author also discusses the changes that necessitated a different approach in the focus of ICT competencies of teacher as technouser concept, the concept towards the development of the personality of the teacher and the pupil's personality.
Keywords: Connectivism, ICT, Competencies of Teacher
Published: July 1, 2013 Show citation
References
- ŠIMONOVÁ, Ivana aj. Styly učení v aplikacích eLearningu. 1. vyd. Hradec Králové: Miloš Vognar, 2010. ISBN 978-80-84771-44-1.
- BRDIČKA, Bořivoj. Konektivismus - teorie vzdělávání v prostředí sociálních sítí. Učitelský spomocník [online]. 2. 9. 2008, [cit. 2013-03-14]. Dostupné z: <http://www.spomocnik.cz/pub/Konektivismus_BB08.pdf>.
- BRDIČKA, Bořivoj. Nové technologické standardy ISTE pro učitele. Učitelský spomocník [online]. 8.9.2008, [cit. 2013-02-01]. Dostupné z: <http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2262>.
- ZOUNEK, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. 1. vyd. Brno: MU, 2009. ISBN 978-80-210-5123-2.
- Competencias y Estándares TIC para la Profesión Docente. [online]. Ministerio de Education Chille, 2011. [cit. 2013-03-05]. Dostupné z: <http://www.enlaces.cl/libros/docentes/index.html>.
- International Society for Technology in Education. Nets for teachers [online] - [cit. 201303-01]. Dostupné z: <http://www.iste.org/docs/pdfs/nets-t-standards.pdf?sfvrsn=2>.
- VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-082-4.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.