Trendy ve vzdělávání, 2008 (roč. 1), číslo 1
TVV 2008, 1(1):132-135
VÝZKUM ÚROVNĚ JEDNOTLIVÝCH SLOŽEK TVOŘIVÉHO MYŠLENÍ
- Katedra technické a informační výchovy, PdF UPOL, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
Článek prezentuje výsledky výzkumu úrovně jednotlivých složek tvořivého myšlení. Stručně popisuje metodiku testu, analyzuje výsledky výzkumu. Dále ukazuje na problematiku týkající se aktuálnosti používané metodiky.
Klíčová slova: Tvořivost, diagnostika, fluence, flexibilita, originalita, elaborace
Zveřejněno: 1. červenec 2008 Zobrazit citaci
Reference
- ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál 2001. ISBN 80-7178463-X.
- HONZÍKOVÁ, J. Vývoj úrovně tvořivých schopností dětí mladšího školního věku. In: e-Pedagogium: vědecko-pedagogický časopis. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 2004. Roč. 2., č. 1/2004. ISSN 1213-7758.
- CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. 1. vyd. Olomouc: UP, 2003. s. 199. ISBN 80-244-0765-5
- JURČOVÁ, M. Torranceho figurální test tvořivého myšlení. 1. vyd. Bratislava: Psychodiagnostické a didaktické testy 1984. ISBN nemá.
- LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, J. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. 1. vyd. Praha: Portál 1999. ISBN 80-7178-205-X.
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Výzkumný ústav pedagogický v Praze. [on-line]. Dostupné z www: <http://www.vuppraha.cz/.> [cit. 2008-04-14].
- TUMA, M.: Tvorivé procesy človeka. 1. vyd. Banská Bystrica: Úrad priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky, 2001. s. 426. ISBN 80-88994-08-X.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.