Trendy ve vzdělávání, 2008 (roč. 1), číslo 1

TVV 2008, 1(1):222-225

DATAPROJEKTOR A JEHO VYUŽITÍ VE VÝUCE

RŮŽIČKA Evžen
Katedra pedagogiky s celoškolskou působností,, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc, ČR 585 231 400

Jedním z nejprogresivnějších didaktických prostředků je v současné době počítač. Počítač se dá ve vzdělávání využít mnoha způsoby. Můžeme jej doplnit o vhodné projekční zařízení, nejčastěji ve spojitosti s dataprojektorem. Touto sestavou učitel získá výkonný projekční didaktický prostředek, který umožňuje realizovat zcela nové pojetí výuky. Dataprojektor umožňuje obrovskou variabilitu. Zapojení a obsluha jsou jednoduché. Protože se při jeho využívání ve školách setkáváme s nedostatky v metodické oblasti, v příspěvku uvedeme několik didaktických poznámek. Mohou být inspirativní nejen pro budoucí učitele.

Klíčová slova: Vzdělávání, didaktický prostředek, dataprojektor, počítač, didaktické zásady.

Zveřejněno: 1. červenec 2008  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
RŮŽIČKA, E. (2008). DATAPROJEKTOR A JEHO VYUŽITÍ VE VÝUCE. Trends in education1(1), 222-225
Stáhnout citaci

Reference

  1. OBST, O. Didaktika sekundárního vzdělávání. 1. vydání. Olomouc : UP, 2006. 195 s. ISBN 80-244-1360-4.
  2. RŮŽIČKA, E., RŮŽIČKOVÁ, B. Technologie vzdělávání. 1. vydání. Olomouc : UP, 2007. 65 s. ISBN 978-80244-1732-5.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.