Trendy ve vzdělávání, 2009 (roč. 2), číslo 1
TVV 2009, 2(1):328-332
JAZYKOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ V MULTIUŽIVATELSKÉM VIRTUÁLNÍM PROSTŘEDÍ
- Katedra českého jazyka a literatury, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
Příspěvek je věnován možnostem využití multiuživatelského virtuálního prostředí (MUVE) v jazykovém vzdělávání. Rozdíly mezi dřívějšími komunikačními nástroji a MUVE jsou založeny zejména na simulaci reálného prostředí prostřednictvím 3D virtuálních grafických objektů, 3D reprezentace uživatele pomocí avatara a komunikací "tváří v tvář" v reálném čase. V příspěvku jsou analyzovány konkrétní projekty ze světového i českého internetu a multiuživatelských virtuálních prostředí.
Klíčová slova: multiuživatelské virtuální prostředí, jazykové vyučování, e-learning, online výuka.
Zveřejněno: 1. červenec 2009 Zobrazit citaci
Reference
- BRDIČKA, B. Víceuživatelské virtuální prostředí a možnosti jeho využití ve vzdělávání [online]. Praha: Karlova univerzita, 1999. URL: http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/MUVE/.
- ČTK. Jazyky se budou stále častěji učit přes internet [online]. Finanční noviny. 24. 1: 2009. Dostupné z URL: http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/pocitace/index_view.php?id=356643.
- DIETERLE, E., CLARKE J. Multi-User Virtual Environments for Teaching and Learning. Harvard University [online]. Dostupné z URL: http://muve.gse.harvard.edu/rivercityproject/documents/MUVE-for-TandL-DieterleClarke.pdf.
- ERARD, M. A Boon to Second Life Language Schools. New technology will alllow highquality audio in a virtual world [online]. Technology Review. 10. 4. 2007. Dostupné z URL: http://www.technologyreview.com/Infotech/18510/?a=f
- HUBÁČKOVÁ, J. Jazykové kurzy na celém světě [online]. Portál jazyků.cz. 3. 10. 2008. Dostupné z URL: http://www.portaljazyku.cz/texty/clanky/kurzy-jazykove-zahranici.html.
- JUKES, I., DOSAJ, A. Digital tools for digital students [online]. The InfoSavvy Group, February 2003. URL: http://www.apple.com/au/education/digitalkids/disconnect/landscape.html.
- MAREŠOVÁ, H. E-learning v multiuživatelském virtuálním prostředí. Journal of Technology and Information Education. 1/2009, Vol. 1, Iss. 1, s. 39-44, ISSN 1803-537X.
Přejít k původnímu zdroji...
- MAREŠOVÁ, H. Nástroje Webu 2.0 ve vzdělávání. Sborník z mezinárodní konference Trendy ve vzdělávání 2008. Olomouc, s. 374-378, ISBN 978-80-7220-311-6.
- MAŠKOVÁ, I. Jazykové vzdělávání a Evropská unie [online]. Metodický portál. 31. 8. 2004. Dostupné z URL: http://www.rvp.cz/clanek/701/73.
- RITT, Z. Webschool, nový partner v Bohemii [online]. Second Life.cz. 13. 3. 2009. Dostupné z URL: http://www.secondlife.cz/webschool-novy-partner-v-bohemii.
- ŘÍHA, D. Trendy ve výzkumu počítačově podporované kolaborace v kontextu informační vědy [online]. ÚISK FF UK. Září 2001. Dostupné z URL: http://www1.cuni.cz/~rihad/med/trendy.htm.
- Second Life. Cit. 25. 4. 2009. Dostupné na: http://www.secondlife.com.
- STANLEY, G. The British Council [online]. University of Leicester. 2007. Dostupné z URL: http://www2.le.ac.uk/departments/beyond-distance-researchalliance/projects/seal/seal_wiki/TheBritishCouncil
- STEVENS, V. Second Life in Education and Language Learning [online]. Petroleum Institute, Abu Dhabi. Cit. 24. 4. 2009. Dostupné z URL: http://tesl-ej.org/ej39/int.pdf.
- THIJS, A., ALMEKINDERS, R., BLIJLEVEN, P., PELGRUM, W. J., VOOGT, J. Learning through the web: A literature study on the potential uses of the web for student learning [online]. 2001. URL: http://www.decidenet.nl/Publications/Web_Based_Learning.pdf.
- VÍCHA, K. Virtuální studium - English-online.cz [online]. Interval.cz. 2. 1. 2007. Dostupné z URL: http://interval.cz/clanky/virtualni-studium-helpforenglish-cz/.
- VÍCHA, K. Virtuální studium - Scio.cz [online]. Interval.cz. 8. 4. 2005. Dostupné z URL: http://interval.cz/clanky/scio-cz/.
- Virtuální jazyková učebna [online]. Výuka.jazyků.cz. 8. 9. 2007. Dostupné z URL: http://vyuka.jazyku.cz/l.php?id=366.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.