Trendy ve vzdělávání, 2010 (roč. 3), číslo 1
TVV 2010, 3(1):42-45
KONŠTRUKTIVISTICKÝ PRÍSTUP K VÝUČBE FYZIKY A TECHNICKÝCH PREDMETOV
- Katedra fyziky, Katedra fyziky,, Fakulta prírodných vied, Tr. A. Hlinku 1, 949 74 Fakulta prírodných vied, Tr. A. Hlinku 1, 949 74, Nitra, SR 6408 556
Príspevok uvádza konkrétne príklady konštruktivistického prístupu vo vyučovaní fyziky a technickej výchovy aj za použitia moderných počítačom podporovaných vzdelávacích technológií, menovite simulácií vo forme apletov.
Klíčová slova: konštruktivizmus v pedagogike, aktivizujúce formy vzdelávania vo fyzike a technickej výchove, aplety.
Zveřejněno: 1. červenec 2010 Zobrazit citaci
Reference
- PIAGET, J.: Psychology and Epistemology: Towards a Theory of Knowledge. Harmondsworth: Penguin, 1972
- GLASERSFELD, E. von: Questions and Answers About Radical Constructivism. In M.K. Pearsall (ed.), Scope, Sequence, and Coordination of Secondary Schools Science, Vol. 11, Relevant Research, (pp. 169-182). Washington DC: NSTA. 1992
- RECOMMENDATION OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL of 18 December 2006 on key competences for lifelong learning. Official Journal of the European Union L 394/10-18 (dostupné na: http://eurlex.europa.eu/LexUriServ/site/en/oj/2006/l_394/l_39420061230en00100018.pdf20.04.2010)
- ČERŇASKÝ, P., GERHÁTOVÁ, Ž.: Didaktické materiály pre základné školy z fyziky. Trnava: TU, 2010 (v tlači)
- Valter Fendt: Aplet: Ohms Law (dostupné na : http://www.walterfendt.de/ph14sk/ohmslaw_sk.htm20.04.2010)
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.