Trendy ve vzdělávání, 2010 (roč. 3), číslo 1
TVV 2010, 3(1):50-53
BRAINSTORMING VE VÝUCE
- Katedra německého jazyka,, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc, ČR
Příspěvek popisuje výukovou metodu brainstorming, její principy a v obecné rovině její množné využití ve výuce na jakémkoli stupni našich vzdělávacích institucí. Vymezuje její pozitivní působení na žáka a představuje možné negativní stránky této metody. Hodnotí zejména její motivační a aktivizující charakter.
Klíčová slova: brainstorming, skupina, výuková metoda, nápady, tvořivost, výuka, pozitiva, negativa, sebeprosazení, motivace.
Zveřejněno: 1. červenec 2010 Zobrazit citaci
Reference
- Brainstorming. Wikipedia. [online]. [citováno 25. 3. 2010]. Dostupné z URL: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Brainstorming>.
- PRŮCHA, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2003. s. 26. ISBN 80-7178-772-8.
- MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. s. 131. ISBN 80-7315-039-5.
- DRUMM, J. Innovative Methoden im Lateinunterricht: Lernzirkel und Projektunterricht. Trier, 2008. [citováno 23. 3. 2010]. Dostupné z URL: <http://www.google.de/#hl=cs&source=hp&q=Innovative+Methoden+im+Lateinunterricht%3A+Lernzirkel+und+Projektunterricht.+&btnG=Vyhled%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD+Google&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=7f110d726b0e4b76>.
- MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. s. 164. ISBN 80-7315-039-5.
- DÖMISCHOVÁ, I. Metody a techniky zvyšování motivace ve výuce cizího jazyka na VŠ. In Vysokoškolský pedagog: člověk nebo počítač? aneb Výukové metody na vysokých školách. Sborník z odborné konference. Olomouc: Moravská vysoká škola, 2008, s. 53 58. ISBN 978-80-87240-00-7.
- SCHOLLES, F. Brainstorming. [online]. [citováno 22. 3. 2010]. Dostupné z URL: <http://www.laum.uni-hannover.de/ilr/lehre/Ptm/Ptm_KreaBrain.htm>.
- SCHOLLES, F. Brainstorming. [online]. [citováno 17. 4. 2010]. Dostupné z URL: <http://www.laum.uni-hannover.de/ilr/lehre/Ptm/Ptm_KreaBrain.htm>.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.