Trendy ve vzdělávání, 2010 (roč. 3), číslo 1
TVV 2010, 3(1):145-148
SYSTÉM A STRUKTURA KOMPETENCÍ UČITELE
- Katedra technické a informační výchovy,, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc, ČR
Příspěvek je věnován systému a struktuře kompetencí učitele, zejména se zaměřením na některé v České republice méně známé pojetí. Analyzuje přístupy zahraničních autorů v dané problematice a prezentuje příslušné souvislosti.
Klíčová slova: kompetence, kompetence učitele, struktura kompetence.
Zveřejněno: 1. červenec 2010 Zobrazit citaci
Reference
- OROSOVÁ, O. Kompetencia a jej miesto v ďalšom vzdelávání učiteľov. In Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Brno : Paido, 2006. s. 26-38. ISBN 80-7315-114-6.
- VAŠUTOVÁ, J. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-082-4.
- HAUSENBLAS, O. Modelové rozpracování klíčových kompetencí [online] - [cit. 201005-01]. Dostupné na WWW: <http://www.rvp.cz/clanek/1/435>.
- DUISMANN, G. H. Selbst - und Sozialkompetenzen - auch eine Aufgabe für die Arbeitslehre. Unterricht - Arbeit + Technik, Jahrgang 7, Heft 27, s. 66. ISSN 1438-8987.
- JUNG, E. Die Bedeutung des berufspädagogischen Kompetenzmodells für die aktuelle Kompetenzdiskussion und Gestaltung von Curricula zur arbeitsorientierten Bildung. Unterricht - Arbeit +Technik, Jahrgang 7, Heft 26, s. 53-56. ISSN 1438-8987.
- VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-247-1770-8.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.