Trendy ve vzdělávání, 2010 (roč. 3), číslo 1
TVV 2010, 3(1):379-381
POSTOJE VYSOKOŠKOLSKÝCH STUDENTŮ K OSOBNÍMU POČÍTAČI V ZÁVISLOSTI NA VYBRANÉM STUDIJNÍM PROGRAMU
- Ústav speciálněpedagogických studií, katedra technické a informační výchovy,, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, Žižkovo Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, nám. 5, 771 40 Olomouc, Žižkovo nám. č. 5, 771 40 Olomouc,
Příspěvek popisuje možnosti, které nabízí měření postojů pomocí sémantického diferenciálu. Na příkladu výzkumu postojů studentů Pedagogické a Přírodovědecké fakulty UP k pojmům školního a sociálního prostředí je demonstrován možný rozdíl ve vnímání pojmu osobní počítač mezi různými skupinami studentů v závislosti na jejich vybraném studijním programu a oboru (zaměření přírodovědné, společenskovědné a speciálně pedagogické). Rozdíly ve vnímání pojmu PC u zkoumaných skupin studentů byly následně statisticky porovnány pomocí metody analýzy rozptylu.
Klíčová slova: sémantický diferenciál, postoje studentů VŠ k osobnímu počítači, analýza rozptylu
Zveřejněno: 1. červenec 2010 Zobrazit citaci
Reference
- HEWSTONE, M., STROEBE, W. Sociální psychologie. Moderní učebnice sociální psychologie.
- vyd. Praha : Portál, 2006. 769 s. ISBN 80-7367-092-5.
- CHRÁSKOVÁ, M. Posun ve vnímání pojmů sociálního a edukačního prostředí adolescenty (srovnání výzkumu z roku 2000 a 2005). In XIX. DIDMATTECH 2006. Komárno : Univerzita J. Selyeho v Komárne, 2007. s. 409-412. ISBN 978-80-89234-23-3.
- CHRÁSKOVÁ, M. Postoje studentů a jejich formování jako významná součást profesní přípravy učitelů. In XX. DIDMATTECH 2007 (díl II). Olomouc : Votobia Olomouc, 2007. s. 613-616. ISBN 80-7220-296-0.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.