Trendy ve vzdělávání, 2011 (roč. 4), číslo 1

TVV 2011, 4(1):284-286

DYNAMICKÉ PRVKY VE VYUČOVÁNÍ MATEMATICE

HODAŇOVÁ Jitka
Katedra matematiky, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR,

V matematice je řada pojmů, které jsou formulovány jako definice a věty. Žáci a studenti si osvojují tyto definice a věty na základě pamětního učení. K správnému pochopení pojmů přispívají matematické modely a matematické počítačové programy. Řeší-li žáci a studenti úlohy za pomocí matematického počítačového programu, ověřují si správnost definic a vět na grafech a obrázcích. Vědomosti, které se opírají o názorné obrázky a grafy mají potom trvalejší charakter.

Klíčová slova: matematická definice, počítačový program, obrázek, názorné učení.

Zveřejněno: 1. červenec 2011  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
HODAŇOVÁ, J. (2011). DYNAMICKÉ PRVKY VE VYUČOVÁNÍ MATEMATICE. Trends in education4(1), 284-286
Stáhnout citaci

Reference

  1. UŠEK, I. a kol. Sbírka úloh z Matematiky pro 8. ročník ZŠ. Praha: Prometheus, 1994. ISBN 80-85849-45-3.
  2. POLÁK, J. Středoškolská matematika v úlohách I. Praha: Prometheus, 1996. ISBN 80-7196-021-7.
  3. POLÁK, J. Středoškolská matematika v úlohách II. Praha: Prometheus, 1999. ISBN 80-7196-166-3.
  4. POMYKALOVÁ, E. Matematika pro gymnázia. Planimetrie. Praha: Prometheus, 1993. ISBN 80-7196-174-4.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.