Trendy ve vzdělávání, 2013 (roč. 6), číslo 1

TVV 2013, 6(1):226-229

MULTIMEDIÁLNÍ STUDIJNÍ MATERIÁLY PRO ZÁKLADNÍ VÝUKU MATEMATIKY NA VYSOKÉ ŠKOLE

JEHLIČKA Vladimír
Katedra informatiky v dopravě, Dopravní fakulta Jana Pernera, Univerzita Pardubice, Studentská 95, 532 10 Pardubice, ČR

Příspěvek se zabývá problematikou neúspěšnosti studentů u zkoušek z matematiky v prvním roce studia na vysoké škole. Jsou zde uvedeny některé výsledky jak kvantitativního tak i kvalitativního výzkumu v této oblasti. Na základě dosažených výsledků bylo přistoupeno k vytvoření multimediálních studijních opor. V článku je pospán postup, který byl uplatněn při vytváření těchto opor. Jejich součástí jsou videozáznamy přednášek. Krátce jsou popsány i dosavadní zkušenosti s využitím těchto studijních opor ve výuce.

Klíčová slova: multimediální studijní materiály, videozáznamy přednášek, výuka matematiky, neúspěšnost u zkoušek z matematiky

Zveřejněno: 1. červenec 2013  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
JEHLIČKA, V. (2013). MULTIMEDIÁLNÍ STUDIJNÍ MATERIÁLY PRO ZÁKLADNÍ VÝUKU MATEMATIKY NA VYSOKÉ ŠKOLE. Trends in education6(1), 226-229
Stáhnout citaci

Reference

  1. NEVERS, R. G., TEODORO, V. D. Improving Science and Mathematics Education with Computational Modelling in Interactive Engagement Environments. In: SIMOS, T, G PSIHOYIOS, C., TSITOURAS, A., ANASTASSI, Z. Numerical analysis and applied mathematics ICNAAM 2012. Melville, N.Y.: American Institute of Physics, 2012, s. 18061809. AIP conference proceedings, no. 1479. ISBN 978-0-7354-1091-6ISSN 0094-243X. DOI: 10.1063/1.4756529. Přejít k původnímu zdroji...
  2. PREY, G. Good Teaching Co-Decide: How do Innovative Teaching Draughts Come With Competitors and Public? The Multi-Media Based University Teaching Award of Lower Saxony campusemerge. In: The Proceedings of the 6th International Conference on eLearning: ICEL-2011. Reading: Academic Publishing International Ltd, 2011, s. 302-306. ISBN 978-1-908272-04-1.
  3. HOŠKOVÁ, Š. Innovation of educational process of mathematics of military officers. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 2010, roč. 2, č. 2, s. 4961-4965. ISSN 18770428. DOI: 10.1016/j.sbspro.2010.03.803. Přejít k původnímu zdroji...
  4. DELLYIANNIS, I., FLOROS, A., VLAMOS, P., ARVANITIS, M., TANIAL, T. Bringing Digital Multimedia in Mathematics Education. In: EDITED BY DAN REMENYI, [Roy Williams]. The 7th European conference on e-learning. Reading: Academic Publishing International Ltd, 2008, s. 290-296. ISBN 978-1-906638-22-1.
  5. CHEN, H., DOTY, P. A Conceptual Framework for Digital Libraries for K-12 Mathematics Education: Part 1, Information Organization, Information Literacy, and Integrated Learning. The Library Quarterly. 2005, roč. 75, č. 3, s. 231-261. ISSN 00242519. DOI: 10.1086/497308. Dostupné z: http://www.jstor.org/stable/10.1086/497308 Přejít k původnímu zdroji...
  6. JEHLIČKA, V., JINDROVÁ, P. Evaluace výuky matematiky na DFJP UPa. In LÁVIČKA, M., BASTL, B., AUSBERGEROVÁ, M. 10. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol. Vyd. 1. Plzeň : Vydavatelský servis, JČMF Plzeň, 2006. s. 137 142. ISBN 80-86843-09-2.
  7. JEHLIČKA, V. Efektivní tvorba multimediálních studijních materiálů. In ČERNÁK, Igor, et al. Informatika v škole a v praxi. Vyd. 1. Ružomberok : Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberoku, 2007. s. 55 - 58. ISBN 978-80-8084-222-2.
  8. JEHLIČKA, V. Matematika I: multimediální studijní opora (videozáznamy přednášek). Pardubice: Univerzita Pardubice, 2012, 73 s. ISBN 978-80-7395-463-5.
  9. JEHLIČKA, V. Matematika II: multimediální studijní opora (videozáznamy přednášek). Pardubice: Univerzita Pardubice, 2013. ISBN 978-80-7395-576-2.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.