Trendy ve vzdělávání, 2013 (roč. 6), číslo 1
TVV 2013, 6(1):226-229
MULTIMEDIÁLNÍ STUDIJNÍ MATERIÁLY PRO ZÁKLADNÍ VÝUKU MATEMATIKY NA VYSOKÉ ŠKOLE
- Katedra informatiky v dopravě, Dopravní fakulta Jana Pernera, Univerzita Pardubice, Studentská 95, 532 10 Pardubice, ČR
Příspěvek se zabývá problematikou neúspěšnosti studentů u zkoušek z matematiky v prvním roce studia na vysoké škole. Jsou zde uvedeny některé výsledky jak kvantitativního tak i kvalitativního výzkumu v této oblasti. Na základě dosažených výsledků bylo přistoupeno k vytvoření multimediálních studijních opor. V článku je pospán postup, který byl uplatněn při vytváření těchto opor. Jejich součástí jsou videozáznamy přednášek. Krátce jsou popsány i dosavadní zkušenosti s využitím těchto studijních opor ve výuce.
Klíčová slova: multimediální studijní materiály, videozáznamy přednášek, výuka matematiky, neúspěšnost u zkoušek z matematiky
Zveřejněno: 1. červenec 2013 Zobrazit citaci
Reference
- NEVERS, R. G., TEODORO, V. D. Improving Science and Mathematics Education with Computational Modelling in Interactive Engagement Environments. In: SIMOS, T, G PSIHOYIOS, C., TSITOURAS, A., ANASTASSI, Z. Numerical analysis and applied mathematics ICNAAM 2012. Melville, N.Y.: American Institute of Physics, 2012, s. 18061809. AIP conference proceedings, no. 1479. ISBN 978-0-7354-1091-6ISSN 0094-243X. DOI: 10.1063/1.4756529.
Přejít k původnímu zdroji...
- PREY, G. Good Teaching Co-Decide: How do Innovative Teaching Draughts Come With Competitors and Public? The Multi-Media Based University Teaching Award of Lower Saxony campusemerge. In: The Proceedings of the 6th International Conference on eLearning: ICEL-2011. Reading: Academic Publishing International Ltd, 2011, s. 302-306. ISBN 978-1-908272-04-1.
- HOŠKOVÁ, Š. Innovation of educational process of mathematics of military officers. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 2010, roč. 2, č. 2, s. 4961-4965. ISSN 18770428. DOI: 10.1016/j.sbspro.2010.03.803.
Přejít k původnímu zdroji...
- DELLYIANNIS, I., FLOROS, A., VLAMOS, P., ARVANITIS, M., TANIAL, T. Bringing Digital Multimedia in Mathematics Education. In: EDITED BY DAN REMENYI, [Roy Williams]. The 7th European conference on e-learning. Reading: Academic Publishing International Ltd, 2008, s. 290-296. ISBN 978-1-906638-22-1.
- CHEN, H., DOTY, P. A Conceptual Framework for Digital Libraries for K-12 Mathematics Education: Part 1, Information Organization, Information Literacy, and Integrated Learning. The Library Quarterly. 2005, roč. 75, č. 3, s. 231-261. ISSN 00242519. DOI: 10.1086/497308. Dostupné z: http://www.jstor.org/stable/10.1086/497308
Přejít k původnímu zdroji...
- JEHLIČKA, V., JINDROVÁ, P. Evaluace výuky matematiky na DFJP UPa. In LÁVIČKA, M., BASTL, B., AUSBERGEROVÁ, M. 10. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol. Vyd. 1. Plzeň : Vydavatelský servis, JČMF Plzeň, 2006. s. 137 142. ISBN 80-86843-09-2.
- JEHLIČKA, V. Efektivní tvorba multimediálních studijních materiálů. In ČERNÁK, Igor, et al. Informatika v škole a v praxi. Vyd. 1. Ružomberok : Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberoku, 2007. s. 55 - 58. ISBN 978-80-8084-222-2.
- JEHLIČKA, V. Matematika I: multimediální studijní opora (videozáznamy přednášek). Pardubice: Univerzita Pardubice, 2012, 73 s. ISBN 978-80-7395-463-5.
- JEHLIČKA, V. Matematika II: multimediální studijní opora (videozáznamy přednášek). Pardubice: Univerzita Pardubice, 2013. ISBN 978-80-7395-576-2.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.