Trendy ve vzdělávání, 2013 (roč. 6), číslo 1

TVV 2013, 6(1):671-674

VÝUKOVÝ PROGRAM S APLIKACÍ MATEMATIKY V TECHNICKÝCH PŘEDMĚTECH

FILÍPEK Josef1, NAVRÁTIL Miroslav2
1 Ústav techniky a automobilové dopravy, Agronomická fakulta MENDELU, Zemědělská 1, 613 00 Brno, ČR
2 Ústav matematiky, Lesnická a dřevařská fakulta MENDELU, Zemědělská 3, 613 00 Brno, ČR,

Matematika se vyznačuje vysokou mírou abstrakce. Studentům činí značné problémy aplikovat diferenciální počet v technické praxi. Autoři sestavili ozvučený multimediální výukový program týkající se vztahu okamžité polohy, rychlosti a zrychlení vozidla s uplatněním první a druhé derivace primární funkce. Výuková pomůcka názorně objasňuje pojmy jako funkce klesající, rostoucí, konvexní, konkávní, lokální extrém, inflexní bod, definiční obor apod.

Klíčová slova: derivace, pohyb, průběh funkce, výukový program

Zveřejněno: 1. červenec 2013  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
FILÍPEK, J., & NAVRÁTIL, M. (2013). VÝUKOVÝ PROGRAM S APLIKACÍ MATEMATIKY V TECHNICKÝCH PŘEDMĚTECH. Trends in education6(1), 671-674
Stáhnout citaci

Reference

  1. NAVRÁTIL, M., STARÁ, L. Matematika pro AF, ZF a FRRMS (1. část). Brno: Mendelu, 2006. https://is.mendelu.cz/eknihovna/slozky_objekty.pl?slozka=107;zobrazit=1484;typ=opora [cit. 15. 4. 2013].
  2. KOLEKTIV. Flash animace řešených úloh. Ostrava: VŠB. http://www.studopory.vsb.cz/studijnimaterialy/Sbirka_uloh/video/obsah.html [cit. 15. 4. 2013]
  3. FRÝD, L. Grafická interpretace derivace. EkoFun http://ekofun.cz/detail.aspx?id=1297 [cit. 15. 4. 2013]

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.