Trends in education, 2009 (vol. 2), issue 1
TVV 2009, 2(1):328-332
LANGUAGE EDUCATION IN THE MULTI-USER VIRTUAL ENVIRONMENT
- Katedra českého jazyka a literatury, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
The article refers to the possibilities of use the multi-user virtual environment (MUVE) applications in the language education. The differences between the early communication tools and MUVE is based especially on the simulation of real environment by 3D virtual graphics objects, 3D graphical representation of each user (avatar) or communication by virtual "face to face" in real time. The projects from foreign and Czech internet and MUVEs focused on the language education are analyzed.
Keywords: multi-user virtual environment, language education, e-learning, online education.
Published: July 1, 2009 Show citation
References
- BRDIČKA, B. Víceuživatelské virtuální prostředí a možnosti jeho využití ve vzdělávání [online]. Praha: Karlova univerzita, 1999. URL: http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/MUVE/.
- ČTK. Jazyky se budou stále častěji učit přes internet [online]. Finanční noviny. 24. 1: 2009. Dostupné z URL: http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/pocitace/index_view.php?id=356643.
- DIETERLE, E., CLARKE J. Multi-User Virtual Environments for Teaching and Learning. Harvard University [online]. Dostupné z URL: http://muve.gse.harvard.edu/rivercityproject/documents/MUVE-for-TandL-DieterleClarke.pdf.
- ERARD, M. A Boon to Second Life Language Schools. New technology will alllow highquality audio in a virtual world [online]. Technology Review. 10. 4. 2007. Dostupné z URL: http://www.technologyreview.com/Infotech/18510/?a=f
- HUBÁČKOVÁ, J. Jazykové kurzy na celém světě [online]. Portál jazyků.cz. 3. 10. 2008. Dostupné z URL: http://www.portaljazyku.cz/texty/clanky/kurzy-jazykove-zahranici.html.
- JUKES, I., DOSAJ, A. Digital tools for digital students [online]. The InfoSavvy Group, February 2003. URL: http://www.apple.com/au/education/digitalkids/disconnect/landscape.html.
- MAREŠOVÁ, H. E-learning v multiuživatelském virtuálním prostředí. Journal of Technology and Information Education. 1/2009, Vol. 1, Iss. 1, s. 39-44, ISSN 1803-537X.
Go to original source...
- MAREŠOVÁ, H. Nástroje Webu 2.0 ve vzdělávání. Sborník z mezinárodní konference Trendy ve vzdělávání 2008. Olomouc, s. 374-378, ISBN 978-80-7220-311-6.
- MAŠKOVÁ, I. Jazykové vzdělávání a Evropská unie [online]. Metodický portál. 31. 8. 2004. Dostupné z URL: http://www.rvp.cz/clanek/701/73.
- RITT, Z. Webschool, nový partner v Bohemii [online]. Second Life.cz. 13. 3. 2009. Dostupné z URL: http://www.secondlife.cz/webschool-novy-partner-v-bohemii.
- ŘÍHA, D. Trendy ve výzkumu počítačově podporované kolaborace v kontextu informační vědy [online]. ÚISK FF UK. Září 2001. Dostupné z URL: http://www1.cuni.cz/~rihad/med/trendy.htm.
- Second Life. Cit. 25. 4. 2009. Dostupné na: http://www.secondlife.com.
- STANLEY, G. The British Council [online]. University of Leicester. 2007. Dostupné z URL: http://www2.le.ac.uk/departments/beyond-distance-researchalliance/projects/seal/seal_wiki/TheBritishCouncil
- STEVENS, V. Second Life in Education and Language Learning [online]. Petroleum Institute, Abu Dhabi. Cit. 24. 4. 2009. Dostupné z URL: http://tesl-ej.org/ej39/int.pdf.
- THIJS, A., ALMEKINDERS, R., BLIJLEVEN, P., PELGRUM, W. J., VOOGT, J. Learning through the web: A literature study on the potential uses of the web for student learning [online]. 2001. URL: http://www.decidenet.nl/Publications/Web_Based_Learning.pdf.
- VÍCHA, K. Virtuální studium - English-online.cz [online]. Interval.cz. 2. 1. 2007. Dostupné z URL: http://interval.cz/clanky/virtualni-studium-helpforenglish-cz/.
- VÍCHA, K. Virtuální studium - Scio.cz [online]. Interval.cz. 8. 4. 2005. Dostupné z URL: http://interval.cz/clanky/scio-cz/.
- Virtuální jazyková učebna [online]. Výuka.jazyků.cz. 8. 9. 2007. Dostupné z URL: http://vyuka.jazyku.cz/l.php?id=366.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.