Trends in education, 2010 (vol. 3), issue 1
TVV 2010, 3(1):50-53
BRAINSTORMING IN THE CLASS
- Katedra německého jazyka,, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc, ČR
The contribution describes the teaching method called brainstorming, its principles and its general use in the class at elementary schools in the Czech Republic. It specifies its positive effect on pupils and describes some negative aspects of this method. This article evaluates its motivational and activation aspect.
Keywords: brainstorming, group, teaching method, ideas, creativity, lessons, positive aspects, negative aspects, self-assertion, motivation.
Published: July 1, 2010 Show citation
References
- Brainstorming. Wikipedia. [online]. [citováno 25. 3. 2010]. Dostupné z URL: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Brainstorming>.
- PRŮCHA, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2003. s. 26. ISBN 80-7178-772-8.
- MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. s. 131. ISBN 80-7315-039-5.
- DRUMM, J. Innovative Methoden im Lateinunterricht: Lernzirkel und Projektunterricht. Trier, 2008. [citováno 23. 3. 2010]. Dostupné z URL: <http://www.google.de/#hl=cs&source=hp&q=Innovative+Methoden+im+Lateinunterricht%3A+Lernzirkel+und+Projektunterricht.+&btnG=Vyhled%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD+Google&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=7f110d726b0e4b76>.
- MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. s. 164. ISBN 80-7315-039-5.
- DÖMISCHOVÁ, I. Metody a techniky zvyšování motivace ve výuce cizího jazyka na VŠ. In Vysokoškolský pedagog: člověk nebo počítač? aneb Výukové metody na vysokých školách. Sborník z odborné konference. Olomouc: Moravská vysoká škola, 2008, s. 53 58. ISBN 978-80-87240-00-7.
- SCHOLLES, F. Brainstorming. [online]. [citováno 22. 3. 2010]. Dostupné z URL: <http://www.laum.uni-hannover.de/ilr/lehre/Ptm/Ptm_KreaBrain.htm>.
- SCHOLLES, F. Brainstorming. [online]. [citováno 17. 4. 2010]. Dostupné z URL: <http://www.laum.uni-hannover.de/ilr/lehre/Ptm/Ptm_KreaBrain.htm>.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.