Trends in education, 2010 (vol. 3), issue 1
TVV 2010, 3(1):145-148
SYSTEM AND STRUCTURE OF TEACHER COMPETENCIES
- Katedra technické a informační výchovy,, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc, ČR
The paper is focuses on the system and structure of teacher competencies, focusing on some of the Czech Republic less familiar concept. The part of this article presents analysis approaches of foreign authors in the issue and presents the relevant context.
Keywords: competence, competence of a teacher, structure of competencies.
Published: July 1, 2010 Show citation
References
- OROSOVÁ, O. Kompetencia a jej miesto v ďalšom vzdelávání učiteľov. In Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Brno : Paido, 2006. s. 26-38. ISBN 80-7315-114-6.
- VAŠUTOVÁ, J. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-082-4.
- HAUSENBLAS, O. Modelové rozpracování klíčových kompetencí [online] - [cit. 201005-01]. Dostupné na WWW: <http://www.rvp.cz/clanek/1/435>.
- DUISMANN, G. H. Selbst - und Sozialkompetenzen - auch eine Aufgabe für die Arbeitslehre. Unterricht - Arbeit + Technik, Jahrgang 7, Heft 27, s. 66. ISSN 1438-8987.
- JUNG, E. Die Bedeutung des berufspädagogischen Kompetenzmodells für die aktuelle Kompetenzdiskussion und Gestaltung von Curricula zur arbeitsorientierten Bildung. Unterricht - Arbeit +Technik, Jahrgang 7, Heft 26, s. 53-56. ISSN 1438-8987.
- VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-247-1770-8.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.