Trendy ve vzdělávání, 2013 (roč. 6), číslo 1
TVV 2013, 6(1):526-529
REFLEXE V PŘÍPADOVÝCH STUDIÍCH
- Katedra matematiky, fyziky a technické výchovy, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni,, Klatovská 51, 306 14 Plzeň, ČR
Příspěvek se zabývá využitím případových studií v profesní přípravě budoucích učitelů. Případové studie se používají při výuce oborových didaktik v učitelských studijních programech. Studenti komplexně řeší zvolené nebo zadané didaktické situace v modelovém simulovaném prostředí. Pro rozvoj profesních kompetencí je důležitá fáze analýzy videozáznamu realizované studie. Komplexní analýza není námětem příspěvku. Příspěvek zaměřuje především na sebereflexi a na sebevnímání. Z výsledků výzkumu vyplývá, že objektivní sebevnímání je pro většinu studentů velkým problémem.
Klíčová slova: případová studie, učitelské kompetence, sebereflexe, pedagogický výzkum
Zveřejněno: 1. červenec 2013 Zobrazit citaci
Reference
- MERSETH, K. K. The early history of case-based instruction: Insights for teacher education today. Journal of Teacher Education, 1991, 42(4), 243-249. EJ 438 532.
Přejít k původnímu zdroji...
- MACH, P., JANÍKOVÁ, R. Analysis of the Case Studies Video Recordings. Computer and Information Science, 2012, roč. 5, č. 6, s. 98-104. ISSN: 1913-8989.
Přejít k původnímu zdroji...
- SMYTH, J. Teachers' work and the politics of reflection. American Educational Research Journal, 1992, Vol. 29, 267-300.
Přejít k původnímu zdroji...
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.