Trendy ve vzdělávání, 2022 (roč. 15), číslo 1

TVV 2022, 15(1):37-42 | DOI: 10.5507/tvv.2023.002

ROBOTICKÉ STAVEBNICE V DIŠTANČNOM VZDELÁVANÍ NA ZÁKLADNEJ ŠKOLE

ZBORAN Martin, STOFFOVÁ Veronika, MIKOVÁ Karolína
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave, Slovenská republika
Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity, Trnavská univerzita v Trnave, Slovenská republika

Využitie edukačnej robotiky je jednou z mnohých možností ako vyučovať na druhom stupni základnej školy témy zo vzdelávacej oblasti „Algoritmické riešenie problémov“. Počas pandémie bolo vyučovanie na školách realizované dištančnou formou a vyučovanie prebiehalo v obmedzenom režime. Preto učitelia často redukovali pôvodný obsah výučby a niektoré témy v porovnaní s pôvodným plánom vynechali. Preto sme sa zaoberali problémom, či prebiehalo aj v tomto období vyučovanie programovania a ako sa uskutočňovala jeho výučba. Našim cieľom bolo zistiť aktuálny stav vyučovania programovania s použitím robotických stavebníc na druhom stupni základných škôl. Chceli sme vedieť, či bola edukačná robotika počas online vyučovania realizovaná a akým spôsobom prebiehala.

Klíčová slova: Programovanie, robotika, stavba robotov, programovanie robotov, online výučba.

Vloženo: 30. květen 2022; Revidováno: 30. květen 2022; Přijato: 31. leden 2023; Zveřejněno: 31. leden 2023  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
ZBORAN, M., STOFFOVÁ, V., & MIKOVÁ, K. (2022). ROBOTICKÉ STAVEBNICE V DIŠTANČNOM VZDELÁVANÍ NA ZÁKLADNEJ ŠKOLE. Trends in education15(1), 37-42. doi: 10.5507/tvv.2023.002
Stáhnout citaci
PDF bude odemčeno 31.1.2023

Reference

  1. Birk, A., Dineva, E., Maurelli, F., Nabor, A. (2021) A Robotics Course during COVID-19: Lessons Learned and Best Practicesfor Online Teaching beyond the Pandemic. robotics 2021, 10(1).5 . Dostupné on line: https://doi.org/10.3390/robotics10010005 Přejít k původnímu zdroji...
  2. Hyksová, H. (2020a) Robotic toys and kits in primary school education. In: 12th International Conference on Education and New Learning Technologies. Palma, Spain, 2020. ISBN: 978-84-09-17979-4, ISSN: 2340-1117. Přejít k původnímu zdroji...
  3. Hyksová, H. (2020b) Rozvoj konstrukčních dovedností - nezbytná součást robotiky. In: Trendy ve vzdělávání. Olomouc, 2020. ISBN: 978 80 568 0398 1.DOI: 10.5507/tvv.2020.006 Přejít k původnímu zdroji...
  4. Stoffová, V., Havelka, M. (2018) Práca s robotickými stavebnicami na 2. stupni ZŠ - Zbierka riešených úloh. 1. vyd. Olomouc : Pedagogická fakulta UP v Olomouci, 2018. 66 s. Přejít k původnímu zdroji...
  5. Zboran, M. (2017). Využitie robotických stavebníc na základných školách. Rigorózna práca. Trnavská univerzita v Trnave. 133 s.