Trends in education, 2012 (vol. 5), issue 1

TVV 2012, 5(1):106-108

DRAWING METHODS FOR TECHNICAL PRAXIS

HODAŇOVÁ Jitka
Katedra matematiky, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc, ČR

The article deals with the development of the space imagination of students and pupils. The creation of the space imagination is influenced by modelling of geometrical body and objects of real life. The objects could be created and produced by help of various materials (wood, paper etc.) The geometrical models and real objects could be created by help of graphical programmes. The graphical modelling uses various display methods which are suitable in school routines.

Keywords: space imagination, model, display methods.

Published: July 1, 2012  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
HODAŇOVÁ, J. (2012). DRAWING METHODS FOR TECHNICAL PRAXIS. Trends in education5(1), 106-108
Download citation

References

  1. GARDNER, H. Dimenze myšlení - teorie rozmanitých inteligencí. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-279-3.
  2. KŘIVÝ, I., KINDLER, E. Simulace a modelování. Ostrava: Ostravská univerzita, 2001. ISBN 80-7042-809-0.
  3. PERNÝ, J. Tvořivostí k rozvoji prostorové představivosti. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2004. ISBN 80-7083-802-7.
  4. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (online) Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007. Dostupné z: http://vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVPZV_2007-07.pdf.
  5. MOLNÁR, J. Rozvíjení prostorové představivosti (nejen) ve stereometrii. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009. ISBN 978-80-244-2254-1.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.