Trends in education, 2012 (vol. 5), issue 1

TVV 2012, 5(1):155-158

FOREST NURSERY SCHOOL - NEW POSSIBILITIES FOR DEVELOPMENT OF CHILDREN KINDERGARTEN

KVAPIL Luděk
Katedra technické a informační výchovy,, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc, ČR

The paper relies on forest pedagogy and deals with the education of children in kindergarten LMS.

Keywords: Forestry forestry education, forest nursery, environmental education, the environment, practical activities.

Published: July 1, 2012  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
KVAPIL, L. (2012). FOREST NURSERY SCHOOL - NEW POSSIBILITIES FOR DEVELOPMENT OF CHILDREN KINDERGARTEN. Trends in education5(1), 155-158
Download citation

References

  1. KOLEKTIV AUTORŮ, Děti, aby byly a žily. Praha: Ministerstvo životního prostředí, 2005, 96 s. ISBN 80-7212-382-3.
  2. JANU M., KVAPIL L. Lesní pedagogika a její začlenění do obecně technických předmětů na PdF UP v Olomouci. In Trendy technického vzdělávání 2011. Olomouc: UP, 2011, s. ISBN 978-80-87244-09-0.
  3. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: TAURIS, 2006, s. 11
  4. Věstník ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky, srpen 2010, Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 2010, s. 8.
  5. VOŠAHLIKOVA, Tereza. Lesní mateřská škola - kořeny. Metodicky portál [online]. 19. 08. 2009a. [cit. 21. března 2011]. ISSN 1802-4785.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.