Trends in education, 2012 (vol. 5), issue 1

TVV 2012, 5(1):200-203

THE CONSTRUCTION KITS II IN GENERAL TECHNICAL EDUCATION

MINARČÍK Josef, HAVELKA Martin
Katedra technické a informační výchovy, Katedra technické a informační výchovy,, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR

The paper focuses on the preparation of Ministry of Education project, which is solved in the period from 1 Third 2012 to 28 Second The 2013th and is focused on innovation compulsory elective subjects of special educational practicum II.

Keywords: construction kit, project, LEGO NXT.

Published: July 1, 2012  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
MINARČÍK, J., & HAVELKA, M. (2012). THE CONSTRUCTION KITS II IN GENERAL TECHNICAL EDUCATION. Trends in education5(1), 200-203
Download citation

References

  1. KROPÁČ, Jiří a Miroslav JANU. Konstruktivistické pojetí přípravy učitelů obecně technických předmětů. In. Technické vzdelávanie v procese zmen. Banská Bystrica: FP UMB, 2008, s. 73-78. ISBN 978-80-8083-530-9.
  2. HAVELKA, Martin. K možnostem aplikace stavebnic LEGO a prvků DCP Microsense v rámci výuky v obecně technicky zaměřených vyučovacích předmětech. In Trendy ve vzdělávání - Technika a informační technologie 2006. Olomouc: Votobia, 2006 s. 35-39. ISBN 80-7220-260-X.
  3. HAVELKA, Martin a Josef MINARČÍK. K vybraným možnostem uplatnění stavebnic LEGO EDUCATION ve výuce na prvním stupni ZŠ z pohledu rozvoje technické tvořivé činnosti žáků. In Trendy ve vzdělávání 2009. Informační technologie a technické vzdělávání. 2. díl. Olomouc: Votobia, 2009. s. 440-450. ISBN 978-80-7220-316-1.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.