Trends in education, 2012 (vol. 5), issue 1

TVV 2012, 5(1):220-224

QUALITY EVALUATION OF VOCATIONAL SECONDARY SCHOOLS IN SLOVAKIA

NOVOTA Marian, ZÁŇ Michal, TKÁČ Lukáš, KADNÁR Jozef, KLIEROVÁ Martina, ZÁHORCOVÁ Erika, RIDZOŇOVÁ Zuzana, ŠTEFKOVÁ Petra, PODAŘIL Martin, ŠTÚR Milan, PETNUCHOVÁ Jana, HORŇÁKOVÁ Veronika

The article presents the evaluation of the quality of secondary schools in Slovakia. In Slovakia, there is no evaluation of the quality ranking of secondary schools and only comparison is made of quality university education. Evaluation of the quality of secondary schools and their graduates is a hot topic, but the rating system is not yet sufficiently resolved. An essential step is to create a functional system of evaluation of vocational education in Slovakia.

Keywords: indicator, evaluation, quality.

Published: July 1, 2012  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
NOVOTA, M., Michal, Z., Lukáš, T., KADNÁR, J., KLIEROVÁ, M., ZÁHORCOVÁ, E., ... HORŇÁKOVÁ, V. (2012). QUALITY EVALUATION OF VOCATIONAL SECONDARY SCHOOLS IN SLOVAKIA. Trends in education5(1), 220-224
Download citation

References

  1. CHRÁSKA, M. Metody pedagogické diagnostiky. Olomouc: PdF UP, 1988.
  2. BRÄGGER, G.; POSSE, N. (2007): Instrumente für die Qualitätsentwicklung und Evaluation in Schulen IQES. Wie Schulen durch eine integrierte Gesundheits- und Qualitätsförderung besser werden können. Band 1: Schritte zur guten Schule. Netzwerk Bildung und Gesundheit OPUS NRW, bildung + gesundheit Netzwerk Schweiz, Schule & Gesundheit Hessen (Hrsg.), ISBN 978-3- 03905-348-3, h.e.p. Verlag AG, Bern.
  3. Česká republika. Organizace vzdělávací soustavy České republiky. Evropská komisie: 2010. Dostupné na internete: [2. 5. 2011] [Online 2009/2010] <http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/eurybase_full_reports/CZ_CS.pdf>.
  4. KOLÁŘ, ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků. Grada Publishing: 2005. ISBN 80-247-0885-X
  5. MALČÍK, HUDEC. Vlastní hodnocení školy. Společnost pro kvalitu školy: 2010.
  6. PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučování - Jak pracovat s kurikulem. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7367-054-2.
  7. HUNTER, E. Džungle před tabulí. Praha: Omnia, 1979. ISBN 73/605-22-8.5
  8. GARY, D. F. JONAS, F. S. Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-807367-471-7
  9. SKÁLA, R. Kvalita výuky na středních školách před a po školské reformě očima pedagogů. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.