Trends in education, 2012 (vol. 5), issue 1

TVV 2012, 5(1):468-471

HOW TO EDUCATIONAL MATERIALS ON THE WEB

KUBRICKÝ Jan
Katedra technické a informační výchovy,, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR,

The article is dedicated to creating educational materials on the web from the perspective of teachers. Appropriate topics are discussed concept in determining the objectives, content and technical solutions. The author also deals with the methodology of content creation, or saying the basic principles of teaching materials on the web based on didactic principles.

Keywords: educational materials, creation, web.

Published: July 1, 2012  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
KUBRICKÝ, J. (2012). HOW TO EDUCATIONAL MATERIALS ON THE WEB. Trends in education5(1), 468-471
Download citation

References

  1. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. 2. rozš. a akt. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80247-1821-7.
  2. KUBRICKÝ, J., NEUMANN, K. Motivačně-stimulační funkce výukových www stránek. Journal of Technology and Information Education. 2009, Olomouc - EU, Palacký University, Volume 1, Issue 2, p. 77 - 80. ISSN 1803-537X. Go to original source...
  3. KUBRICKÝ, J. Metodika tvorby výukových materiálů na webu. In Nové technologie ve vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého, 2011. ISBN 978-80-244-2768-3..
  4. DOSTÁL, J. Multimediální, hypertextové a hypermediální učební pomůcky - trend soudobého vzdělávání. Journal of Technology and Information Education. 2009, Olomouc, Vydala Univerzita Palackého, Ročník 1, Číslo 2, s. 18 - 23. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line). Go to original source...
  5. RAMBOUSEK, V. a kol. Výzkum informační výchovy na základních školách. 1. vyd. Plzeň: Koniáš, 2007. ISBN 80-86948-10-2.
  6. RAMBOUSEK, V. a kol. Technické výukové prostředky. 1. vyd. Praha: SPN, 1989.
  7. PROCHÁZKA, J. Výukové www stránky jako prostředek edukace. In Vzdělávání pro život v informační společnosti I. 1.vyd. Praha: PdF UK, 2005, s. 117-158. ISBN 80-7290198-2.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.