Trends in education, 2014 (vol. 7), issue 1
TVV 2014, 7(1):46-49
THERMAL EXPANSION OF SOLID STATE - COMPUTER-BASED EXPERIMENT
- Katedra fyziky, Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, Priemyselná 4, 917 43 Trnava, SR
In this paper we present the transformation hands-on experiment Thermal expansion of solid state (the original experimental apparatus from NTL Company) to the computer-based experiment. This transformation, we carried out using the control panel Internet School Experimental System (ISES), the temperature sensing module from ISES and a digital indicator from the Mahr Company.
Keywords: hands-on experiment, computer-based experiment, thermal expansion of solid state.
Published: July 1, 2014 Show citation
References
- ©MEJKAL, P., STRATILOVÁ-URVÁLKOVÁ, E. Přístroje ve výuce chemie, realita nebo fikce? In: Zborník medzinárodnej vedeckej konferencie Aktuálne vývojové trendy vo vyučovaní chémie, Smolenice, 2008.
- BÍLEK, M., TURČÁNI, M. Vzdálené a virtuální laboratoře ve výuce a v přípravě učitelů přírodovědných předmětů. In: Pedagogika 4, 2006.
- HOFSTEIN, A., MAMLOK-NAAMAN, R. Chemistry Education Research and Practice, 8 (2), P. 105-107, 2007.
- BÍLEK M. a kol. Výuka chemie s počítačem, Gudeamus, 1997.
- ©MEJKAL, P. a kol. Motivační prvky ve výuce středoąkolské chemie, Projekt Otevřená věda, Praha, 2005.
- LUSTIG, F. a kol. Remote experiments with system ISES = Vzdálené experimenty se systémem ISES. In: Fyzikálne vzdelávanie v systéme reformovaného ąkolstva. Nitra: Fakulta prírodných vied Univerzity Konątantína Filozofa, Pobočka JSMF v Nitre, 2013. ISBN 978-80558-0232-9. [online] s. 394-408.
- Der HAUPTKATALOG - Demonstrationsgeräte für Physik. [online] (dostupné na: http://www.ntl.at/HK2013/de_in.htm, citované dňa 22. 4. 2014).
- GERHÁTOVÁ, ®. Meranie koeficientu lineárnej teplotnej roz»aľnosti hliníka - projekt. In: Acta Facultatis Paedagogicae Universitatis Tyrnaviensis. Trnava: Trnavská univerzita, Pedagogická fakulta, 2011. ISBN 978-80-8082-514-0. - S. 46-52.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.