Trends in education, 2014 (vol. 7), issue 1

TVV 2014, 7(1):214-217

CURRENT DEMANDS FOR TEACHERS IN THE CONTEXT OF USING WEB PAGES FOR TEACHING

KUBRICKÝ Jan
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR

This paper deals with the problem of expertise elementary and secondary school teachers in the context of the use of websites for teaching. Contents of the paper analyze the interaction teacherwww-curriculum, in order to find the essential and expanding perspectives for improving the effectiveness of teaching and development ICT competencies of teacher.

Keywords: teacher, knowledge, competencies, www.

Published: July 1, 2014  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
KUBRICKÝ, J. (2014). CURRENT DEMANDS FOR TEACHERS IN THE CONTEXT OF USING WEB PAGES FOR TEACHING. Trends in education7(1), 214-217
Download citation

References

  1. BRDIČKA, Bořivoj. Nové technologické standardy ISTE pro učitele. Učitelský spomocník [online]. 8.9.2008, [cit. 2013-02-01]. Dostupné z: <http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2262>.
  2. JANÍK, Tomáš, 2005. Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. Brno: Paido. ISBN 80-7315-080-8.
  3. KUBRICKÝ, Jan, 2013. Reflexe konektivismu v ICT kompetencích učitele. In: Trends In Education: Information Technologies and Technical Education. 6, 1, s. 246-249. ISSN 18058949.
  4. LAW, Nancy, 2010. Teacher Skills and Knowledge for Technolohy Integration. In: International Encyklopedia of Education. Editors-in-Chief: Penelope Peterson, Eva Baker and Barry McGaw. s. 211-216. ISBN 978-0-08-044894-7. Go to original source...
  5. MISHRA, Punya a KOEHLER, Matthew J., 2006. Technological Pedagogical Content Knowledge: A new framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108, 6, s. 1017-1054. ISSN 0161-4681. Go to original source...
  6. Odborná komise pro informační vzdělávání a informační gramotnost na vysokých školách (IVIG), 2010. Použití Informační gramotnosti [online]. [cit. 2012-05-22]. Dostupné z: http://www.ivig.cz/pouziti-informacni-gramotnosti.html.
  7. ŠIMONOVÁ, Ivana aj. Styly učení v aplikacích eLearningu. 1. vyd. Hradec Králové: Miloš Vognar, 2010. ISBN 978-80-84771-44-1.
  8. VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-082-4.
  9. ZOUNEK, Jiří a ŠEĎOVÁ, Klára, 2009. Učitelé a technologie. Brno: Paido. ISBN 978-807315-187-4.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.