Trends in education, 2015 (vol. 8), issue 1

TVV 2015, 8(1):255-262 | DOI: 10.5507/tvv.2015.014

THE SELECTED PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF STUDENT LEARNING USED IN TEACHING WEB PAGES

KUBRICKÝ Jan
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR

The paper presents a partial part of the doctoral thesis "The competence of the teacher for evaluation and use of websites for teaching." One objective of this work was to analyze and define the requirements for the properties of websites for teaching in terms of the psychological aspects of learning. Content is focused on the most important categories of motivation, activity, creativity, independence, learning styles and more.

Keywords: psychological aspects of learning, websites, teacher competence.

Published: July 1, 2015  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
KUBRICKÝ, J. (2015). THE SELECTED PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF STUDENT LEARNING USED IN TEACHING WEB PAGES. Trends in education8(1), 255-262. doi: 10.5507/tvv.2015.014
Download citation

References

  1. MAŇÁK, Josef. Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků. Brno: Masarykova Univerzita, 1998. ISBN 80-210-1880-1.
  2. ČÁP, Jan a MAREŠ, Jiří. Psychologie pro učitele. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-807367-273-7.
  3. PRŮCHA, Jan, WALTEROVÁ, Eliška a MAREŠ, Jiří. Pedagogický slovník. 6. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6.
  4. MAŇÁK, Josef, JANÍK, Tomáš a ŠVEC, Vlastimil. Kurikulum v současné škole. Brno: Paido, 2008. ISBN 978-80-7315-175-1.
  5. KULIČ, Václav. Psychologie řízeného učení. Praha: Academia, 1992. ISBN 80-200-0447-5.
  6. ZOUNEK, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. Brno: Masarykova Univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5123-2.
  7. GRECMANOVÁ, Helena, URBANOVSKÁ, Eva a NOVOTNÝ, Petr. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: HANEX, 2000. ISBN 80-85783-28-2.
  8. BURGEROVÁ, Jana. Internet vo výučbe a štýly učenia. Prešov: Tlačiareň Kušnír, 2001. ISBN 80-968-630-3-7.
  9. ŠVEC, Vlastimil. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova Univerzita, 1998. ISBN 80-210-1937-9.
  10. KLEMENT, Milan. Přístupy k hodnocení elektronických studijních opor určených pro realizaci výuky formou e-learningu. Olomouc: Velfel Ladislav, 2011. ISBN 978-80-87557-13-6.
  11. KLEMENT, Milan aj. E-learning. Elektronické studijní opory a jejich hodnocení. Olomouc: GEVAK, 2012. ISBN 978-80-86768-38-0.
  12. SAK, Petr aj. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-807367-230-0.
  13. ROSS, Jonathan a SCHULTZ, Robert. Using th World Wide Web to Accommodate Diverse Learning Styles. College Teaching, 1999, Vol. 47, Issue 4, pp. 123-129. Go to original source...
  14. DOSTÁL, Jiří. Multimediální, hypertextové a hypermediální učební pomůcky - trend soudobého vzdělávání. Časopis pro technickou a informační výchovu. 2009, Vol. 1, Issue. 2, s. 18-23. ISSN 1803-537X. Go to original source...
  15. KUBRICKÝ, Jan. Kompetence učitele k hodnocení a využití www stránek pro výuku. Disertační práce. 206 s. a 5 příloh. UP, Pedagogická fakulta, 2013.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.