Trends in education, 2015 (vol. 8), issue 1

TVV 2015, 8(1):320-324 | DOI: 10.5507/tvv.2015.016

POSITIVES AND NEGATIVES OF PARTNERSHIP STRATEGY BETWEEN NURSERY AND PRIMARY SCHOOLS

PROVÁZKOVÁ STOLINSKÁ Dominika1, JANU Miroslav2
1 Katedra primární a preprimární pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, Žižkovo nám. 5, Olomouc, 771 40
2 Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, Žižkovo nám. 5, Olomouc, 771 40

Through the article we would like to outline the contextuality of pre-primary and primary education in focus on the advantages and disadvantages and their implementation in educational activities at these school grades within one institution. If we perceive primary education as the beginning of compulsory education, then the undeniable importance of pre-primary education we can see as a purposeful preparation of the child for successful entry into the educational process. The intention of the article is to present a vision of follow up the curriculum of these two levels in confrontation with real levels of this issue in practice at nursery and primary schools. The reflexion of reality was determined by analyzing the opinions stratified selected from the sample of respondents.

Keywords: preprimary education, primary education, compulsory education, curriculum, research.

Published: July 1, 2015  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
PROVÁZKOVÁ STOLINSKÁ, D., & Miroslav, J. (2015). POSITIVES AND NEGATIVES OF PARTNERSHIP STRATEGY BETWEEN NURSERY AND PRIMARY SCHOOLS. Trends in education8(1), 320-324. doi: 10.5507/tvv.2015.016
Download citation

References

  1. Berčíková, Alena, Eva Šmelová a Stolinská Dominika. Učitel - aktér edukačního procesu předškolního vzdělávání. Olomouc, 2014. ISBN 978-80-244-4033-0.
  2. Bílá kniha. Praha: MŠMT ČR, 2002. ISBN 80-211-0372-8.
  3. ČESKÁ ŠKOLNÍ INSPEKCE, Výroční zprávy České školní inspekce za školní rok 2006/2007, 2007/2008, 2009/2010, 2010/2011), [citováno 8.1.2013] Dostupné na internetu: http://clanky.rvp.cz/wp-content/upload/prilohy/9883/odkladypovinne_skolni_dochazky_ _clanek_ ke_stazeni.pdf.
  4. Key Data on Education in Europe. EURYDICE, Brusel, 2012. ISBN 978-92-9201-242-7.
  5. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: VÚP, 2004. ISBN 80-8700000-5. Dostupné z: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVP_PV-2004.pdf.
  6. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2013. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/upraveny-ramcovy-vzdelavaci-programpro-zakladni-vzdelavani.
  7. Strategie 2020. Praha: MŠMT ČR, 2013.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.