Trends in education, 2015 (vol. 8), issue 1
TVV 2015, 8(1):339-342 | DOI: 10.5507/tvv.2015.018
THE CONCEPT OF DIDACTICS OF ELECTRICAL ENGINEERING
- Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc
Electrical engineering is a traditional field, with whose products we meet at every step. In addition, our houses are lit and the heat, that it is pleasant to have a television, it is also great to have thanks to the computer the entire world at your fingertips. None of this we should not without experts electrical engineers. Their preparation is a matter of education in the system of vocational education, where the teaching of electrical items is focused on the acquisition of basic theoretical and practical knowledge, while on the theoretical knowledge immediately always follow practical exercises where the pupils having tried theoretical knowledge to specific examples. The definition of the training of teachers for the page field of teaching is an important part of the modern bond of the teacher, an expert in the given field.
Keywords: Subject didactics; electrical engineering; teaching; teacher professional subjects.
Published: July 1, 2015 Show citation
References
- SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007, 322 s. ISBN 978-80-247-1821-7.
- PRŮCHA, Jan. Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. Praha: Portál, 2006, 271 s. ISBN 80-7178-944-5.
- JANÍK, Tomáš. Didaktika obecná a oborová: pokus o vymezení a systematizaci pojmů [online]. Centrum pedagogického výzkumu PdF MU Brno, [cit. 2013-12-26]. Dostupné z: http://www.akreditacnikomise.cz/attachments/article/279/didaktika_obecna_a_oborova_Janik.p df
- ULJENS, Michael. School didactics and learning: a school didactic model framing an analysis of pedagogical implications of learning theory. Hove (East Sussex): Psychology Press, 1997. ISBN 0863777015.
Go to original source...
- OURODA, Stanislav a Vlastimil ŠVEC. Oborová didaktika. Brno: Mendelova zemědělská a lesnická univerzita, 2000, 117 s. ISBN 80-715-7477-5
- PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2003, 322 s. ISBN 80-717-8772-8
- BROCKMEYEROVÁ-FENCLOVÁ, Jitka., Vratislav ČAPEK a Jiří KOTÁSEK. Oborové didaktiky jako samostatné vědecké disciplíny. Pedagogika, 2000, roč. 50, č. 1, s. 23-37. ISSN 0031-3815
- DRAHOVZAL, Jan, Oldřich KILIÁN a Rudolf KOHOUTEK. Didaktika odborných předmětů. Brno: Paido, 1997, 156 s. ISBN 80-85931-35-4.
- KROPÁČ, Jiří., et al. Didaktika technických předmětů: vybrané kapitoly. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2004, 223 s. ISBN 80-244-0848-1.
- KATH, Fritz M. Ein Modell zur Unterrichtsvorbereitung. 2. Aufl. Alsbach/Bergstraße: Leuchtturm-Verl, 1981. ISBN 3880640386.
- KATTMAN, U.; DUIT, R.; GROPENGIESSER, H., KOMOREK, M. Das Modell der Didaktischen Rekonstruktion - Ein Rahmen für naturwissenscha sdidaktische Forschung und Entwicklung. Zeitschri für Didaktik der Naturwissenscha en, 1997, roč. 3, s. 3-18.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.