Trends in education, 2015 (vol. 8), issue 1

TVV 2015, 8(1):141-144

USE OF MULTIPLE CHOICE TESTS IN MATHEMATICS

CHLÁDEK Petr, SMETANOVÁ Dana
Katedra přírodních věd, Vysoká škola technická a ekonomická, Okružní 10, 370 01 České Budějovice, ČR

The paper concerns the case of multichoice tests in mathematics. We present the use of one of the e-learning part used by students of the combined form. The construction such a test is described here. Final part analyses successfulness of students and statistical evaluation of testing. In the paper there are presented the most common types of errors in tests. We discussed the appropriateness of this type of testing, especially for students of the combined form of higher education.

Keywords: testing of students, multiple choice tests, probability.

Published: July 1, 2015  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
CHLÁDEK, P., & SMETANOVÁ, D. (2015). USE OF MULTIPLE CHOICE TESTS IN MATHEMATICS. Trends in education8(1), 141-144
Download citation

References

  1. DOBBS, S., MILLER, J., Statistics 1. Adv. Level Mathematics. Cambridge University Press, 2002.
  2. HÁTLE, J., LIKEŠ, J., Základy počtu pravděpodobnosti a matematické statistiky: vysokošk. učebnice. 1. vyd. Praha: SNTL - Nakladatelství technické literatury. 1972. 463 s. Řada ekonomické literatury
  3. CHLÁDEK, P., NÝDL, V., ŠULISTA, M., Struktura zápočtových testů z matematiky a jejich vyhodnocování. In L. Hračková ed. Sborník aktuální otázky výuky matematiky na ekonomických oborech. Brno: Masarykova univerzita, 2011. s. 34-37, 4 s. ISBN 978-80210-5669-5
  4. CHLÁDEK, P., SMETANOVÁ, D., Elektronické testování z matematiky, Media4u magazine. 2014, roč. 11, č. 2/2014, s. 42-44. ISSN 1214-9187. Dostupné z: http://www.media4u.cz/mm022014.pdf
  5. CHLÁDEK, P., SMETANOVÁ, D., Zhodnocení přínosu elektronického testování studentů v matematice, Trendy ve vzdělávání. 2014, roč. 7, č. 1, s. 328-331. ISSN 18058949. Dostupné z: http://www.kteiv.upol.cz/tvv_web/tvv14/tvv_2014_proceedings.pdf
  6. KLEMENT, M., CHRÁSKA, M., DOSTÁL, J., MAREŠOVÁ, H. E-learning: elektronické studijní opory a jejich hodnocení. Olomouc: Agentura GEVAK, s.r.o., 2012. 341 s. ISBN 978-80-86768-38-0. Dostupné z: http://www.kteiv.upol.cz/uploads/soubory/klement/elearning/klement-a-kol-elearning.pdf
  7. SCHINDLER, R. a kol., Rukověť autora testových úloh. Vyd. 1. Praha, Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání, 2006, 86 s. ISBN 80-239-7111-5
  8. SMETANOVÁ, D., CHLÁDEK, P., Jak konstruovat "multiple choice" úlohy z matematiky, Trendy ve vzdělávání. 2014, roč. 7, č. 1, s. 402-404. ISSN 1805-8949. Dostupné z: http://www.kteiv.upol/tvv_web/tvv14/tvv_2014_proceedings.pdf

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.