Trends in education, 2015 (vol. 8), issue 1
TVV 2015, 8(1):289-293
INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES AND STUDENTS
- Katedra sociálních studií a speciální pedagogiky, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická TU Liberec, Studentská 2, 461 17, Liberec, ČR
The paper presents the results of the investigation, which dealt with ways of using information and communication technologies of students in combined study and of students in full-time study. Described are the differences between the groups of students.
Keywords: information and communication technologies, Internet, students, studies.
Published: July 1, 2015 Show citation
References
- KOPECKÝ, J., 2015. Tablet pro prvňáčky zadarmo a na druhém stupni znovu, sní Chládek. In: iDNES.cz [online]. 15. 4. 2015 [vid. 11. 5. 2015]. Dostupné z: http://zpravy.idnes.cz/tabletpro-prvnacky-zadarmo-a-na-druhem-stupni-znovu-sni-chladek-pxj/domaci.aspx?c=A150415_134634_domaci_kop
- KLAUS, V., 2015. Tablety zdarma do škol? A pro žákyně poníka s mašlí. In: Novinky.cz [online]. 4. 5. 2015 [vid. 11. 5. 2015]. Dostupné z: http://www.novinky.cz/komentare/368619komentar-tablety-zdarma-do-skol-a-pro-zakyne-ponika-s-masli-vaclav-klaus-ml.html
- NEUMAJER, O., 2014. Tabuizované tablety do škol. In: RVP - metodický portál [online]. 16. 4. 2014 [vid. 11. 5. 2015]. ISSN 1802-4785. Dostupné z: http://spomocnik.rvp.cz/clanek/18827/
- KOPECKÝ, K., 2015. Mýty o zavádění tabletů do škol aneb Omyly Marcela Chládka. In: Blog.Respekt.cz [online]. 18. 4. 2015 [vid. 11. 5. 2015]. ISSN 1801-1446. Dostupné z: http://kopeckykamil.blog.respekt.ihned.cz/c1-63882760-myty-o-zavadeni-tabletu-do-skolaneb-omyly-marcela-chladka
- MEIER, M., 2014. Informační a komunikační technologie vhodné pro edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. In: CHRÁSKA, M., KLEMENT, M., SERAFÍN, Č., HAVELKA, M., eds. Trendy ve vzdělávání 2014 [CD]. 1. vyd. Olomouc: Gevak, s. 230-233. ISBN 978-80-86768-89-2.
- MEIER, M., PEŠAT, P., 2014. Podpora využívání prostředků ICT při edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. In: DRTINA, R., CHROMÝ, J., KOTKOVÁ, M., eds. Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů [CD]. Hradec Králové: Gaudeamus, s. 58-62. ISBN 978-80-7435-384-0.
- PEŠAT, P., MEIER, M., 2014. Současné trendy využití ICT ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. In: HUTYROVÁ, M., SOURALOVÁ, E., CHRASTINA, J., DOLEJŠ, M., MOUDRÁ, L., eds. Jinakost ve speciálněpedagogickém kontextu. 1. vyd. Olomouc: UP, s. 144-152. ISBN 978-80-244-4290-7.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.