Trends in education, 2015 (vol. 8), issue 1
TVV 2015, 8(1):316-319
CAD SYSTEMS AND THEIR UTILIZATION IN PRACTICE BY UNIVERSITY STUDENTS
- Katedra přírodních věd, Vysoká škola technická a ekonomická, Okružní 10, 370 01 České Budějovice, ČR
The paper describes the results of a research which surveyed students' opinions on the utilization in practice of CAD systems using a questionnaire. The questionnaire survey was conducted at the Secondary Building School and The Institute of Technology and Business in České Budějovice.
Keywords: CAD systems, utilization in practice, questionnaire.
Published: July 1, 2015 Show citation
References
- AUTODESK 2015. Autodesk. [online]. [cit. 28-04-2015]. Dostupné z: www.autodesk.cz
- CAD STUDIO a.s. 2015. CAD studio. [online]. [cit. 28-04-2015]. Dostupné z: www.cadstudio.cz
- CEGRA 2015. Centrum pro podporu počítačové grafiky. [online]. [cit. 28-04-2015]. Dostupné z: www.cegra.cz
- GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu, 2. rozš. české vydání Brno: Paido, 2010, 261 s., ISBN 978-80-7315-185-0
- CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu, Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s., Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4
- NEMETSCHEK-ALLPLAN ČESKO s.r.o. 2014. Building information modeling s Nemetschek Allplan. [online]. [cit. 28-04-2015]. Dostupné z: www.nemetschek-allplan.cz
- PETRÁŠKOVÁ, B., SMETANOVÁ, D., VYSOKÁ, J. Výuka CAD systémů dle studentů SPŠ stavební. In Sapere Aude 2014 : sborník příspěvků. 1. vyd. Hradec Králové: Magnanimitas, 2014. s. 91-96, 6 s. ISBN 978-80-87952-03-0
- PETRÁŠKOVÁ, B., SMETANOVÁ, D., VYSOKÁ, J. Výuka CAD systémů dle názorů vysokoškolských studentů. V recenzním řízení v Logos Polytechnikos. s. 9
- SJÖBERG, S. Science and Technology in Education - Current Challenges and Possible Solutions, Invited contribution to Meeting of European Ministers of Education and Research, Uppsala 1-3 march 2001, (on-line) Dostupné z: http://www.iuma.ulpgc.es/~nunez/sjobergreportsciencetech.pdf
- WELLS, B. H., SANCHEZ, H. A., ATTRIDGE, J.M. Modeling Student Interest in Science, Technology, Engineering and Mathematics, 2007 IEEE Meeting the Growing Demand for Engineers and Their Educators 2010-2020 International Summit, Munich, Germany, 9-11 Nov. 2007. ISBN 978-1-4244-1916-6
Go to original source...
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.