Trends in education, 2016 (vol. 9), issue 1

TVV 2016, 9(1):265-271 | DOI: 10.5507/tvv.2016.039

LANGUAGE SHOWERS IN PRIMARY MATHEMATICS EDUCATION

UHLÍŘOVÁ Martina
Katedra matematiky, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR

Language Showers (LS) are among the modern trends in education. Language Showers are based on the methodology of CLIL (Content and Language Integrated Learning). These activities subtly interconnect foreign-language lessons and non-language subjects. The paper is focused on the integration of Language Showers in teaching primary mathematics. The text lists the advantages and disadvantages associated with the implementation of Language Showers. We present a particular example of Language Showers and describe its implementation in the educational practice including the subsequent reflection.

Keywords: Language Showers, Primary school, Mathematics, Motivation.

Published: July 1, 2016  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
UHLÍŘOVÁ, M. (2016). LANGUAGE SHOWERS IN PRIMARY MATHEMATICS EDUCATION. Trends in education9(1), 265-271. doi: 10.5507/tvv.2016.039
Download citation

References

  1. BALADOVÁ, Gabriela. Výuka metodou CLIL. Metodický portál: Články [online]. [cit. 201602-02]. Dostupné z: <http://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/2965/VYUKA-METODOU-CLIL.html>
  2. BERITOVÁ, Gabriela. Propojení cizího jazyka a vyučovacího předmětu na základní škole. České Budějovice: Základní škola Matice školské 3, 2012, 5 sv. ISBN 978-80-260-8691-8.
  3. Bílá kniha - národní program rozvoje vzdělávání v České republice. Dostupné z: http://www.msmt.cz/dokumenty/bila-kniha-narodni-program-rozvoje-vzdelavani-v-ceskerepublice-formuje-vladni-strategii-v-oblasti-vzdelavani-strategie-odrazi-celospolecenskezajmy-a-dava-konkretni-podnety-k-praci-skol
  4. Content and Language Integrated Learning v ČR. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/content-and-language-integrated-learningv-cr
  5. GILL, S., LENOCHOVÁ, A. Classroom English. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009. 108 s. ISBN 978-80-244-2291-6.
  6. HANUŠOVÁ, Světlana a VOJTKOVÁ, Naděžda. CLIL v české školní praxi. 1. vyd. Brno: Studio Arx, 2011, 103 s. ISBN 978-80-86665-09-2.
  7. I-have-who-has-shapes. Dostupné z: http://www.prekinders.com/i-have-who-has-shapes-game/
  8. KURDIOVSKÁ, Z. Integrace matematiky a anglického jazyka na 1. stupni základní školy. Diplomová práce. Olomouc, 2016.
  9. ŠMÍDOVÁ, T., TEJKALOVÁ, L.,VOJTKOVÁ, N. CLIL ve výuce: jak zapojit cizí jazyky do vyučování. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012, 64 s. ISBN 978-80-87652-57-2.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.