Trends in education, 2016 (vol. 9), issue 1

TVV 2016, 9(1):289-291 | DOI: 10.5507/tvv.2016.042

STUDENT PRACTICE IN TECHNICAL EDUCATION

ZUKERSTEIN Jaroslav
Centrum pedagogické praxe, Pedagogická fakulta UJEP, Hoření 13, 400 96 Ústí nad Labem, ČR

The paper deals with pedagogical practices within the preparation of future teachers of science and technical subjects, presents the possibilities one of the tools of reflection of these practices. Within the research survey it introduces the relation of evaluation and self-evaluation in realised practices, it evaluates the view of student and practice staff in the areas of basic competencies and it demonstrates the possibilities of this tool as a means for feedback.

Keywords: technical education, pedagogical practice, evaluation, tool.

Published: July 1, 2016  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
ZUKERSTEIN, J. (2016). STUDENT PRACTICE IN TECHNICAL EDUCATION. Trends in education9(1), 289-291. doi: 10.5507/tvv.2016.042
Download citation

References

  1. Rámcová koncepce přípravného vzdělávání učitelů základních a středních škol [online]. Dostupné z: https://www.akreditacnikomise.cz/attachments/article/546/RamcovaKoncepceUcitelskePripravy_10_2015.pdf
  2. SPILKOVÁ, V. Význam portfolia pro profesní rozvoj studentů učitelství. In PÍŠOVÁ, M. Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice: UP, 2007, s. 7 - 21.
  3. BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. Manuál pro pedagogickou praxi. Teorie a praxe. Brno, MU, 2011.
  4. ZUKERSTEIN, J. Možnosti studentské praxe formou klinické školy. In Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů. In. Media4u Magazíne X1/2009. Praha, 2009, s. 136-138. ISSN 1214-9187.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.