Trends in education, 2017 (vol. 10), issue 1

TVV 2017, 10(1):77-86 | DOI: 10.5507/tvv.2017.011

Web Environment as a Device in Modern Education

RUDOLF Ladislav, BASLER Jaromír
Katedra technické a pracovní výchovy, Pedagogická fakulta OSU, Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP

Nowadays we live in the age of information technologies and electronic communication. For this reason, we must reckon with the penetration of these resources into education. The paper deals with the use of the Internet and web environment for autodidactic and education. It deals with the concentration of professional material in the form of presentations, books, pictures and articles in one place on the web portal. The advantage of this web-based environment is that we can reach easy the teaching materials through the well-known internet address. We need a functional internet and web address. Within the educational questionnaire survey there are results presented in the paper that demonstrate the benefits of educational web environment in vocational subjects teaching.

Keywords: Information Technology, Electronic Communication, Web Environment

Published: September 26, 2017  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Ladislav, R., & BASLER, J. (2017). Web Environment as a Device in Modern Education. Trends in education10(1), 77-86. doi: 10.5507/tvv.2017.011
Download citation

References

  1. Basler, J., Dostál J. (2016). Analysisofstudiesfocused on researchofcomputergames' influence withanaccent on education and people'spsychics. In: ICERI2016 Proceedings. Seville, SPAIN: 9th International ConferenceofEducation, Research and Innovation, s. 33-40. ISBN 978-84-617-5895-1. ISSN 2340-1095 Go to original source...
  2. Elektrické stroje a přístroje [online]. (2016). Ostrava: Ostravská univerzita [cit. 2017-04-08]. Dostupné z: http://projekty.osu.cz/irp2016/
  3. Chráska, M. (2016). Metody pedagogického výzkumu. Praha: GradaPublishing, a.s., vydání 2, s. 169-172. ISBN 978-80-247-5326-3
  4. Klement, M., Štencl J. (2012). Elektronický dotazníkový systém určený pro sběr výzkumných dat v rámci LMS. Trendy ve zdělávání, Olomouc, ročník 5, č. 1, s. 668, ISSN 1805-8949
  5. Rudolf, L., (2014). Výuka odborných předmětů s užitím prostředí Moodle. Technika a vzdelávanie. roč. 3, č. 2, s. 62-65. ISSN 1338-9742.
  6. Rudolf, L., (2015). Integrované výukové prostředky ve výuce. Trendy ve vzdělávání. Univerzita Palackého v Olomouci. s. 43-46. ISBN 978-80-87658-26-0.
  7. Rudolf, L., (2015). Tvorba multimédia a jeho užití v odborných předmětech. Konference MVVTP 2015. Univerzita Hradec Králové. Gaudeamus. s. 82-85. ISBN 978-80-7435-555-4.
  8. Rudolf, L., (2015). Užití multimédia s názvem "Přenosová soustava" v elektroenergetice. Dnešné trendy inovácií 5. s. 26-31.Lomza State University ofAppliedSciences. Polsko. ISBN 978-83-60571-36-1.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.