Trends in education, 2019 (vol. 12), issue 2
TVV 2019, 12(2):38-45 | DOI: 10.5507/tvv.2019.012
THE TEACHER'S ROLE IN PROJECT TEACHING
- Katedra navrhovania a monitorovania technických systémov, Fakulta výrobných technológií TUKE v Prešově
The article describes the process of preparation and application of the project method in the subject "Analysis of Operation Parameters of Technological Equipment". The subject is focused on determining the technical condition of machines using non-destructive diagnostics methods. Several methods and forms of university education were used in the application of project teaching. This is an analysis of the role of the teacher, as the assigner of tasks and the coordinator of the project team solution process. From the teacher's point of view, the achieved results of the work and the overall course of teaching are evaluated.
Keywords: project method, cooperative teaching, role of teacher
Received: May 31, 2019; Accepted: December 9, 2019; Published: December 30, 2019 Show citation
References
- Bajtoš, J. (2013). Didaktika vysokej školy.Bratislava: Iura Edition, 398 s. ISBN 978-80-8078-652-6.
- Blaško, M. (2017) Učiteľstvo a manažérstvo kvality výučby. (online) [cit. 2019-04-05]. Dostupné na internete: web.tuke.sk/kip/download/vuc!.pdf.
- Dvořáček, J. (2014). Základy pedagogiky. Praha: Oeconomica, 300 s. ISBN 978-80-245-2014-8.
- Hanuliaková, M. (2010). Kreovanie klímy triedy v edukačnej praxi. Štvrtok na Ostrove: Iris. 102 s., ISBN 9788089256518
- Houška, T. (1995). Škola pro třetí tisíciletí.. Praha: T. Houška. 518 s. ISBN 80-901740-4-3.
- Kasíková, H. (1993). Nastal v naší škole čas projektu? In: Pohledy. Projektová metoda ve škole a za školou. 1. vyd. Praha: IPOS-ARTAMA, 1993, ISBN 80-7068-066-0, s.8-9
- Petrášková, E. (2007). Projektové vyučovanie. Prešov: Metodicko-pedagogické centrum, 84 s. ISBN 978-80-8045-463-0.
- Průcha, J., Walterová, E. & Mareš, J. (1995). Pedagogický slovník. Praha: Portál. ISBN80-7178-252-1
- Sirotová, M. (2014). Vysokoškolský učiteľ v edukačnom procese. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda, 167s. ISBN 978-80-8105-563-8.
- Slavík, M. a kol. (2012). Vysokoškolská pedagogika. Praha: Grada Publishing, a.s., 256 s. ISBN 978-80-247-4054-6
- Šmeringaiová, A. & Pavlenko, S. (2017). Implementácia CA - technológií do výučby. Príprava na budúcnosť. In: Trendy ve vzdělávání. Roč. 10, číslo. 1, pp. 1-8. ISSN 1805-8949.
Go to original source...
- Šmeringaiová, A. & Murčinková, Z. (2017). Computer aided educational process in the design of technical systems. In: Evropské pedagogické fórum 2017. Hradec Králové: Magnanimitas, p. 288-295. ISBN 978-80-87952-21-4
- Turek, I. (2014) Didaktika. Bratislava: Wolters Kluwer, 618 s. ISBN 978-80-8168-004-5.
- Turek, I. (2015) Tajomstvo úspěšného štúdia na vysokej škole. Bratislava: Wolters Kluwer, 168 s. ISBN 978-80-8168-157-8.
- Vasilko, K. & Murčinková, Z. (2015). Teórie a metodiky výrobných technológií. 1. vyd. Prešov: TU 238 s.. ISBN 978-80-553-2343-5.
- Vašutová, J. (2002). Strategie výuky ve vysokoškolském vzdělávání. Praha: UK PF 2002. 283 s. ISBN 80-7290-100-1.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.