Trends in education, 2022 (vol. 15), issue 2

TVV 2022, 15(2):5-11 | DOI: 10.5507/tvv.2023.003

SECURITY QUESTIONS OF THE USE OF SMART MOBILE PHONES BY ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS

SEDLÁČEK Michal, CZ, ŠEBÁKOVÁ Ivana, CZ
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, Česká republika
Ústav informatiky a umělé inteligence, Fakulta aplikované informatiky, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Nad Stráněmi 4511, 760 05 Zlín, Česká republika

The paper deals with the current issue of the safe use of digital devices, specifically smartphones, by elementary school students. The paper presents the results of a research investigation focused on this issue and an evaluation of the current state of how children perceive and use them. Attention is also paid to social interaction and the change in students' communication skills influenced by communication with the use of smart devices and the limitation of physical contact between children.

Keywords: internet safety, smart mobile phone, communication competence, social networks, elementary school student

Received: January 23, 2023; Revised: February 25, 2023; Accepted: February 26, 2023; Prepublished online: February 26, 2023; Published: March 1, 2023  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
SEDLÁČEK CZ, M., & ŠEBÁKOVÁ CZ, I. (2022). SECURITY QUESTIONS OF THE USE OF SMART MOBILE PHONES BY ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS. Trends in education15(2), 5-11. doi: 10.5507/tvv.2023.003
Download citation
PDF will be unlocked 1.3.2023

References

  1. ŠEBÁKOVÁ, I. (2022). Bezpečné využívání chytrých zařízení žáky základní školy. Zlín. Diplomová práce. UTB, FaI.
  2. MCCARTHY, L., WELDON, D. (2013). Buď pánem svého prostoru: jak chránit sebe a své věci, když jste online. Praha: CZ.NIC, 2013, 316 s. CZ.NIC. ISBN 978-80-904248-6-9.
  3. HAUPTOVÁ, Š. (2019). Vliv internetu a sociálních sítí na oblast komunikace a vytváření mezilidských vztahů u dětí a mládeže. Pardubice. Diplomová práce. Univerzita Pardubice.
  4. PETROWSKI, T. (2014). Bezpečí na internetu: pro všechny. Liberec: Dialog. Tajemství (Dialog). ISBN 978-807-4240-669.
  5. SEDLACEK, M. (2020). Modelování výrobních procesů s využitím programu simul8 v kontextu výuky technických předmětů. Olomouc, Univerzita Palackého, TVV 2020, 14(2):25-26. RIV/61989592:15410/20:73612053
  6. SEDLACEK, M. (2020). Simulační modely a možnosti jejich uplatnění ve výuce technických předmětů v kontextu průmyslu 4.0. Olomouc, Univerzita Palackého, TVV 2020, 13(1):28-34 | DOI: 10.5507/tvv.2020.005. Go to original source...
  7. SEDLACEK, M. (2020). Modelování výrobních procesů s využitím programu Simul8 v kontextu výuky technických předmětů. Olomouc, Univerzita Palackého, TVV 2020, 13(1):12-19 | DOI: 10.5507/tvv.2020.002. Go to original source...
  8. SEDLACEK, M. (2021). SWOT analýza a její aplikace při řešení vnitřních a vnějších faktorů současné online výuky z pohledu studentů učitelství informatiky. Olomouc, Univerzita Palackého, TVV 2021, 14(2):24-25. RIV/61989592:15410/21:73612048
  9. SEDLACEK, M. (2021). Aplikace simulačního modelu v kontextu rozvoje informatického myšlení. Olomouc, Univerzita Palackého, TVV 2021, 14(2):94-100. DOI: 10.5507/tvv.2021.010. Go to original source...