Trends in education, 2012 (vol. 5), issue 1
TVV 2012, 5(1):181-184
OBSERVATION FORM AS A TOOL FOR EVALUATION
- Katedra matematiky, fyziky a technické výchovy, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni,, Klatovská 51, 306 14 Plzeň, ČR
The article deals with the issue related to observation activities during vocational training. Observation is put into broader context. Observation is understood as a complex diagnostic activity not only of the teaching process itself during the vocational training. Appropriately set form of the observation folio can serve also as mean of obtaining important information about quality of work of the whole school. Observation in classes can be also used as evaluation tool of the school.
Keywords: observation, observation form, evaluation.
Published: July 1, 2012 Show citation
References
- MACH, P. Výuka v odborném výcviku [online]. Národní ústav odborného vzdělávání: Cesta ke kvalitě, 2008 [cit. 2012-03-25]. Dostupné z: http://www.nuov.cz/ae/hospitacniarch-pro-odborny-vycvik.
- MACH, P., KŘÍŽ, E., MIKLOŠÍKOVÁ, M. Výuka v odborném výcviku. Hospitační arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN: 978-80-87063-63-7.
- RYS, S. Hospitace v pedagogické praxi. Vyd. 3. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. 143 s.
- OBST, O. Hospitace v práci ředitele školy. UL 2005/6, ŘL 1-8. Dostupné na http://www.scv.upol.cz/cms_dokumenty/Hospitace.doc
- MICHEK, S. Evaluační nástroje [online]. Národní ústav odborného vzdělávání, 2008 [cit. 2011-09-12]. Dostupné z: http://www.nuov.cz/ae/evaluacni-nastroje.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.