Trends in education, 2012 (vol. 5), issue 1

TVV 2012, 5(1):356-359

TEACHING STYLE OF PROFESSION WORLD TEACHERS AND ITS CHOICE OF LEARNING PROJECT

ZUBATÁ Anna, PLISCHKE Jitka
Katedra technické a informační výchovy, Ústav pedagogiky a sociálních studií,, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc, ČR

The article discusses the context of the teaching style of profession world teachers and choice of teaching methods, especially project method. Researching survey is detected a discrepancy between the positive opinions of teachers and students of teaching technical education and information on realization of project teaching and the low representation of project teaching here. There are some possible causes of this condition.

Keywords: career decision-making, teaching style of teachers, learning style of student, project education.

Published: July 1, 2012  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
ZUBATÁ, A., & PLISCHKE, J. (2012). TEACHING STYLE OF PROFESSION WORLD TEACHERS AND ITS CHOICE OF LEARNING PROJECT. Trends in education5(1), 356-359
Download citation

References

  1. HLAĎO, P. Vliv sociálního okolí na kariérové rozhodování žáků při přechodu do vyššího sekundárního vzdělávání. In Pedagogická orientace roč. 20, č. 3. Česká pedagogická společnost, 2010. ISSN 1211-4669.
  2. RVP ZV - rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání [online] Praha: výzkumný ústav pedagogický. [cit. 2011-05-21]. Dostupné z www: <http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/rvpzv_2007-07.pdf>.
  3. HARTL, P.; HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000. ISBN 807178-303-X.
  4. FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-626-8.
  5. STERNBERG, R. J. Kognitivní psychologie. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-376-5. Go to original source...
  6. DYTRTOVÁ, R. Metody a prezentace výsledků efektivního vzdělávání. 1. vyd. Praha: Reprografické studio PEF ČZU, 2007. ISBN 978-80-213-1674-4.
  7. ZUBATÁ, A. Konstruktivistické přístupy při rozvíjení schopnosti kariérového rozhodování. In Technológie vzdelávania v přípravě učiteľov prírodovedných a technických predmetov : Medzinárodná vedecko-odborná konferencia : sborník referátů [CD-ROM]. Prešov: KFMT FHPV a KPTD PF PU, 2011.
  8. SITNÁ, D. Metody aktivního vyučování - Spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-246-1.
  9. FENSTERMACHER, G. D.; SOLTIS, J. F. Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-471-7.
  10. ZUBATÁ, A. Zavedení a využívání projektu v tematickém okruhu Svět práce na ZŠ. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů VIII:sborník referátů [CD - ROM]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011.
  11. ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178463-X.
  12. DOLINSKÁ, J.; DOLINSKIJ, G. Odpovědnost člověka očima českých dětí. XX. mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu (I. část) Vyškov: Vysoká vojenská škola pozemního vojska, 2002, s. 85 - 87. ISBN 80-7231-090-9.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.