Trends in education, 2014 (vol. 7), issue 1
TVV 2014, 7(1):156-161
SOURCES OF PUPILS DECISION MAKING ABOUT TECHNOLOGY
- 1 Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
- 2 Ústav pedagogiky a sociálních studií, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
This article deals with decisions, interests, experiences, self-efficacy and their potential interdependencies in the context of technology. In the introductory part of the article there is a definition of terms above mentioned. The conclusion of the article there is the research, which deals with the aforementioned dependencies.
Keywords: Decision making, interests, self-efficacy, experience, technology.
Published: July 1, 2014 Show citation
References
- STERNBERG, R. J. Kognitivní psychologie. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-376-5.
- HARTL, P. a H. HARTLOVÁ Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-303X.
- ČÁP, J. a J. MAREŠ Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 807178-463-X.
- PRŮCHA J., E. WALTEROVÁ a J. MAREŠ Pedagogický slovník. 4., aktualizované vydání. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-722-8.
- GRECMANOVÁ, H., E. URBANOVSKÁ a P. NOVOTNÝ Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: HANEX, 2000. ISBN 80-85783-28-2.
- DUISMANN, G. Erfahrung - Lernen durch Erfahrungen. Unterricht - Arbeit +Technik. 2009, Jahrgang 11, Heft 41. ISSN 1438-8987.
- WIEGEROVÁ, A. aj. Self-efficacy (osobne vnímaná zdatnosť): v edukačních súvislostiach. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2012. ISBN 978-80-10-02355-4.
- Self-efficacy : vnímaná osobní účinnost předškolních dětí [online]. FF UK [vid. 2014-04-09]. Dostupné z: http://self-efficacy.webnode.cz/
- POLÁCHOVÁ, A. a M. CHRÁSKA Preference jednotlivých témat a tematických oblastí v předmětu praktické činnosti u učitelů a jejich žáků. In Trendy technického vzdělávání 2004. Olomouc: Votobia, 2004. ISBN 80-7220-182-4.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.