Trends in education, 2014 (vol. 7), issue 1
TVV 2014, 7(1):184-187
IMPLEMENTING E-COURSES IN FOREIGN LANGUAGE TRAINING
- 1 Katedra techniky a informačných technológií, Pedagogická fakulta Univerzity Konštantína Filozofa, Dražovská cesta 4, 949 74 Nitra, SK
- 2 Katedra lingvodidaktiky a interkultúrnych štúdií, Pedagogická fakulta Univerzity Konštantína Filozofa, Dražovská cesta 4, 949 74 Nitra, SK
Information and communication technologies used by foreign language teachers at higher education institutions influence the effectiveness of the teaching/learning process. The authors in their paper present a comparison of the results of two projects aimed at implementing e-courses in English language training. They emphasize the introduction of innovative elements, such as discussion forum, hyperlinks, video-sequences, or creating a glossary of terms by learners themselves. All of them help increase students´ motivation and improve their attitude to online education.
Keywords: improving the quality of e-courses, English language teacher training, foreign language competencies of other teachers.
Published: July 1, 2014 Show citation
References
- GADUŠOVÁ, Z. Independence and autonomy in foreign language learning and teaching. In Profi Lingua 2007. Plzeň: Západočeská univerzita, 2007. s. 10 - 14. ISBN 978-80-7043-610-3.
- GADUŠOVÁ, Z., HAŠKOVÁ, A., MALÁ, E., MUNKOVÁ, D. Technology of Education Terminology in Use. Praha: Verbum, 2013. ISBN 978-80-87800-03-4.
- HARDOŠOVÁ, M. Practical English Morphology. Banská Bystrica: FHV UMB, 2009. ISBN 978-80-8083-833-1.
- HAŠKOVÁ, A., HARDOŠOVÁ, M., MALÁ, E. Analýza výučby morfológie anglického jazyka z pohľadu študentov. In Cudzie jazyky v škole 3. Nitra: PF UKF, 2010. s. 12 - 17. ISBN 978-80-8094-775-0.
- HAŠKOVÁ, A., KLOCOKOVÁ, D., MALÁ, E. Informačné technológie v rozvoji profesijných kompetencií učiteľov. In Trendy ve vzdělávání 2006. Olomouc: VOTOBIA, 2006. s. 230 -233. ISBN 80-7220 -260-X.
- HAŠKOVÁ, A., MALÁ, E. Východiská projektu zameraného na vývoj elektronických materiálov určených k výučbe anglickej morfológie. In Trendy ve vzdělávání 2009. Díl II. Olomouc: Votobia, 2009. s. 436 - 439. ISBN 978-80-7220-316-1.
- MADDEN, D. 17 Elements of Good Online Courses. Honolulu Community College, 1999. Available at: http://www2.honolulu.hawaii.edu/facdev/guidebk/online/web-elem.htm.
- MALÁ, E., HAŠKOVÁ, A. Elektronický glosár lingvistických a didaktických pojmov ako interaktívna učebná pomôcka. In Trendy ve vzdělávání 2011. Olomouc: PF UP, 2011. s. 327 - 330. ISBN 978-80-86768-34-2.
- MALÁ, E., HAŠKOVÁ, A. Technológie v edukačnom prostredí. In Trendy ve vzdělávání 2012. Díl I. Olomouc: PF UP, 2012. s. 13 - 23. ISBN 978-80-86768-36-6.
- MUNKOVÁ, D., MUNK, M.: Organizácia a evalvácia e-vzdelávania. Nitra: ASPA, 2010. ISBN 978-80-89477-01-2.
- STRANOVSKÁ, E. a kol. Intervencia v učení sa cudziemu jazyku. Praha: Verbum, 2013. ISBN 978-80-87800-04-1
- TURČINOVÁ, K. E-courses and their Implementation into the Teaching of English Grammar at Higher Education Institutions. Dizertačná práca. Nitra: PF UKF, 2013
- ZELENICKÁ, E. Certifikácia znalostí cudzích jazykov v európskom kontexte. In Európske dimenzie v jazykovom vzdelávaní II. Nitra: SPU, 2011. S. 285 - 290. ISBN 978-80-552-0713-1.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.