Trends in education, 2014 (vol. 7), issue 1
TVV 2014, 7(1):218-221
OBJECT-ORIENTED PROGRAMMING ROBOTIC BALL ORBOTIX SPHERO
- Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
The article deals with object-oriented programming applications MacroLab orbBasic a robotic ball Orbotix sphere. Focusing in particular on the possibility of visual and physical demonstrations of basic algorithms, movement, spatial orientation, and the timer cycles. In the conclusion, the polemic over the use in the teaching of algorithms and programming in upper secondary education.
Keywords: object-oriented programming, Orbotix Sphero, MacroLab, orbBasic.
Published: July 1, 2014 Show citation
References
- STAMAKAKIS, W. Microsoft Visual Basic Design Patterns. 1st edition. Washington: Redmont. 262 p. ISBN 978-1572319578.
- GRUNDGEIGER, D. CDO & MAPI Programming with Visual Basic. 1st edition. USA: O'Reilly, 2000. 384 p. ISBN 1-56592-665-X.
- KLEMENT, M. Základy programování v jazyce Visual Basic. 1. vyd. Olomouc: VUP, 2002. 336 s. ISBN 80-244-0472-9.
- KLEMENT, M. Základy programování v jazyce Visual Basic 1: Úvod do MS Visual Basic 6.0 (studijní opora pro kombinované studium). 1. vyd. Olomouc: VUP, 2008. [CD-ROM]. ISBN 978-80-244-2177-3.
- KLEMENT, M. Základy programování v jazyce Visual Basic 2: Začátky programování v MS Visual Basic 6.0 (studijní opora pro kombinované studium). 1. vyd. Olomouc: VUP, 2008. [CD-ROM]. ISBN 978-80-244-2178-0.
- KLEMENT, M. Základy programování v jazyce Visual Basic 3: Pokročilejší programování v MS Visual Basic 6.0 (studijní opora pro kombinované studium). 1. vyd. Olomouc: VUP, 2008. [CD-ROM]. ISBN 978-80-244-2179-7.
- HAVELKA, M. Uplatnění konstruktivistických přístupů v přípravě učitelů technické a informační výchovy ve výuce oborové didaktiky. In CHRÁSKA, M. KLEMENT, M. SERAFÍN, Č. HAVELKA, M. Trendy ve vzdělávání 2011. Olomouc: agentura gevak s.r.o., 2011, s. 61-65. ISBN 978-80-86768-34-2.
- SCHELTEN A. Konstruktivistische Lernauffassung und Hochschullehre [online], [cit. 201003-02]. Dostupné na URL: <http://www.paed.ws.tum.de/>.
- DOSTÁL, J. Multimediální, hypertextové a hypermediální učební pomůcky - trend soudobého vzdělávání. Journal of Technology and Information Education. 2009, Olomouc - EU, Univerzita Palackého, Ročník 1, Číslo 2, s. 18 - 23. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line).
Go to original source...
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.